احتمالاً سامسونگ نیز در رابط کاربری One UI 7.0 این ویژگی را قرار می‌دهد.

سال‌هاست اندروید نماد یا همان آیکون برنامه‌ها را در نوار وضعیت نشان می‌دهد اما این آیکون‌ها سیاه و سفید هستند. خبر خوب اینکه گوگل قصد دارد در اندروید 15 این نمادها را از نظر بصری پیشرفته‌تر کند تا این سیستم‌عامل بتواند آیکون‌ها را تمام‌رنگی نیز به کاربر نشان بدهد.

طبق گزارشی جدید از Android Authority، کد منبع اندروید 15 دو پرچم جدید برای آیکون برنامه‌ها دارد که می‌تواند در نوار وضعیت نشان داده شود: یک پرچم نماد تمام‌رنگی و اصلی برنامه را با نمادی که برای نوار وضعیت طراحی شده، جایگزین می‌کند؛ دیگری نمادی را که توسعه‌دهنده ارائه کرده، به نفع آیکونی تک‌رنگ کنار می‌گذارد. می‌توانید هر دو را همراه گزینه پیش‌فرض در تصاویر زیر ببینید.

همان‌طور که می‌بینید، آیکون‌های تمام‌رنگی تشخیص برنامه را آسان‌تر می‌کنند. به‌ نظر می‌رسد آیکون‌های تک‌رنگ فعلاً از نظر کنتراست مشکل دارند. اگر گوگل بتواند این مشکل را رفع کند، ممکن است همین آیکون‌ها هم عالی باشند و ظاهری یکنواخت همراه آیکون‌های تطبیقی فعلی ​​در صفحه اصلی یا کشوی برنامه ارائه دهند.

آیکون‌های رنگی اندروید 15 در صفحه همیشه روشن (AOD)
اندروید می‌تواند این تغییر را روی آیکون برنامه‌ها در صفحه همیشه روشن (AOD) نیز اعمال کند؛ اندروید می‌تواند نماد برنامه‌ها را به‌صورت پیش‌فرض، تمام‌رنگی یا تک‌رنگ روی AOD گوشی یا تبلت شما نیز نشان دهد.

اگر گوگل تصمیم بگیرد این تغییر را ادامه بدهد، به‌احتمال زیاد اندروید 15 گزینه‌هایی برای استفاده از نمادهای پیش‌فرض، نمادهای تک‌رنگ یا نمادهای تمام‌رنگی ارائه می‌دهد. احتمال دارد سامسونگ این ویژگی جدید را در One UI 7.0 آینده خود نیز پیاده‌ کند.