بلومبرگ در گزارشی تازه می‌گوید اپل برای رفع مشکلات هوش مصنوعی خود، عرضه این قابلیت‌ها را تا iOS 18.1 به تأخیر انداخته است.

بسیاری از کاربران منتظر عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید اپل هستند، اما بلومبرگ در گزارشی تازه مدعی شده است که این قابلیت‌ها همزمان با عرضه آیفون و آیپد در دسترس قرار نمی‌گیرند. در واقع اپل به زمان بیشتری برای رفع مشکلات Apple Intelligence نیاز دارد و احتمالاً این ویژگی‌ها را در ماه اکتبر همزمان با انتشار آپدیت iOS 18.1 منتشر می‌کند.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، می‌گوید اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد خود را چند هفته پس از انتشار iOS 18 به دست کاربران می‌رسد. iOS جدید معمولاً در ماه سپتامبر همزمان با معرفی آیفون‌های جدید عرضه می‌شود. اما حالا منابع آگاه به گرمن گفته‌اند که اپل می‌خواهد Apple Intelligence را در ماه اکتبر منتشر کند.

بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها در نظر دارند که اپل اینتلیجنس را همین هفته از طریق بتای iOS 18.1 و iPadOS 18.1 در اختیار توسعه‌دهندگان بگذارند تا آزمایش‌های لازم صورت بگیرد. این استراتژی اندکی عجیب است، چون اپل معمولاً پیش‌نمایش به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل بعدی خود را تا قبل از انتشار نسخه نهایی و عمومی آن در دسترس قرار نمی‌دهد.

اپل برای عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی محتاطانه عمل می‌کند
به‌نظر می‌رسد که ریسک ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد برای این شرکت بیشتر از حد معمول است. در نتیجه، اپل برای کسب اطمینان از ارائه صحیح آن‌ها این استراتژی را انتخاب کرده است تا با کمک توسعه‌دهندگان به آزمایش این قابلیت‌ها بپردازد و ویژگی‌های پخته‌تری را در اختیار کاربران بگذارد. همین نگرانی پیرامون عدم پایداری قابلیت‌های Apple Intelligence باعث شده است که این شرکت تصمیم بگیرد عرضه آن را به تعویق بیندازد.

شرکت سازنده آیفون هفته گذشته چهارمین بتای iOS 18 را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داد و در نظر دارد که تا پایان ماه ژوئیه فرایند توسعه این سیستم‌عامل را کامل کند. با توجه به اینکه آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر معرفی می‌شوند، این شرکت باید از چندین هفته قبل نسخه نهایی سیستم‌عامل جدید خود را آماده کرده باشد تا روی این دستگاه‌های جدید نصب شوند و برای عرضه به بازار آماده باشند.

گفتنی است که حتی در iOS 18.1 نیز تمام قابلیت‌های اپل اینتلیجنس حضور نخواهد داشت و انتظار می‌رود که برخی از ویژگی‌های بزرگ مثل تغییرات اساسی در سیری یا استفاده از داده‌های روی دستگاه برای پرس‌وجو از هوش مصنوعی در تاریخی دیرتر عرضه شوند.