کی از موانعی که کاربران را کاملاً در این وسط قرار می دهد واقعیت مجازی خسته نباشید، فقدان بازخورد لمسی مشکل است. اگرچه اکثر کنترلرهای واقعیت مجازی دارای موتورهای لمسی هستند، اما سامسونگ در تلاش است تا معنای بیشتری را به این تجربیات اضافه کند و اکنون فناوری جدیدی به نام پوست الکترونیکی را معرفی کرده است.پوست الکترونیکی) نامیده می شود.

به طور خاص، پروفسور Unryong Jeong از دپارتمان علوم و مهندسی مواد، دانشگاه علم و فناوری پوهانگ (POSTECH) به مدت پنج سال از طریق پروژه ارتقای فناوری آینده توسط Samsung Electronics پشتیبانی می‌شود.

اکنون پروفسور جئونگ و سامسونگ نتایج این پروژه تحقیقاتی چند ساله روی پوست الکترونیک را فاش کرده اند. بر اساس گزارش منتشر شده، پوست الکترونیکی فناوری کاملا جدیدی است که سعی در شبیه سازی حواس مختلف مشابه پوست انسان از درد گرفته تا تغییرات دما و فشار دارد.

پوست انسان مانند مداری است که از جریان های الکتریکی تشکیل شده است. اندامی بسیار پیچیده که از طریق سیستم عصبی با مغز ارتباط برقرار می کند. به همین دلیل، شبیه سازی این شگفتی بیولوژیکی کار ساده ای نیست. با این حال، طبق گزارش های منتشر شده، تحقیقات پروفسور جئونگ و سامسونگ روی پوست الکترونیک امیدوارکننده به نظر می رسد.

پوست الکترونیک نه تنها می تواند واقعیت مجازی را متحول کند، بلکه این پتانسیل را دارد که به عنوان یک وسیله پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، حدود 40 درصد از بیماران در بیمارستان ها از زخم بستر رنج می برند. تشک مجهز به لایه ای از پوست الکترونیکی می تواند تغییرات فشار را حس کند و بیماران یا پرستاران می توانند از طریق آن وضعیت را زیر نظر داشته باشند و همچنین از طریق یک اپلیکیشن موبایل هشدار دریافت کنند.سامسونگ همچنین اخیرا از پروژه دیگری رونمایی کرده است که می تواند فوکوس سریع تصویر را در فضاهای AR/VR و بازخورد لمسی با کنترلرهای واقعیت مجازی با استفاده از محرک های ماهیچه ای مصنوعی ارائه دهد.