با این قابلیت‌ها می‌توان درباره یک حساب اطلاعات بیشتری کسب کرد یا درباره قسمتی از متن پست‌ها از هوش مصنوعی سؤال پرسید.

شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً به‌دنبال راه‌های بیشتری است تا بتواند هوش مصنوعی Grok ساخته‌شده توسط xAI را به کاربران خود ارائه کند. براساس گزارش‌های منتشرشده، ایکس ظاهراً درحال توسعه ویژگی‌های جدیدی مانند امکان سؤال‌کردن در مورد حساب‌های X، پرسش از Grok با هایلایت‌کردن بخشی از متن پست‌ها و دسترسی به چت‌بات از طریق یک صفحه پاپ‌آپ است.

«نیما اوجی»، محقق اپلیکیشن که معمولاً ویژگی‌های جدید اپلیکیشن‌ها ازجمله ایکس را افشا می‌کند، این اطلاعات را به اشتراک گذاشته است. او در یکی از پست‌های خود ادعا می‌کند که در آینده احتمالاً کاربران بتوانند از طریق پنجره پاپ‌آپ جدیدی که سمت راست صفحه قرار می‌گیرد با هوش مصنوعی Grok در تعامل باشند.

قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی Grok

طبق تصویر بالا، این صفحه جدید مانند بخش پیام‌های خصوصی ایکس خواهد بود و کاربران در آن می‌توانند از هوش مصنوعی Grok سؤال کنند. این تغییر به کاربران ایکس کمک خواهد کرد تا بیشتر با Grok چت کنند و حتی هنگام ارسال یک پست جدید یا مرور پست‌های دیگر نیز به آن دسترسی داشته باشند.

پیشرفت‌های دیگری نیز وجود دارد نشان می‌دهند Grok چگونه می‌تواند به بخش عمیق‌تری از تجربه ایکس تبدیل شود.

اوجی در پست دیگری می‌گوید که Grok برای کسب اطلاعات در مورد پروفایل کاربران ایکس نیز مورد آزمایش قرار گرفته است و در مثال دیگری، برای جستجوی عباراتی که در پست‌ها وجود دارد نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

طبق توضیحات اوجی، یکی از این قابلیت‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا روی یک دکمه ضربه بزنند و درباره یک حساب ایکس اطلاعات بیشتری کسب کند. هرچند مشخص نیست که چه اطلاعاتی با این قابلیت ارائه می‌شود.

قابلیت جالب دیگر این است که می‌توانید بخشی از متن یک پست را انتخاب کنید و سپس با انتخاب دکمه «Ask Grok» که زیر کلمه ظاهر می‌شود، درباره آن از هوش مصنوعی سؤال کنید.

هنوز مشخص نیست که قابلیت‌های جدید Grok چه زمانی به کاربران ایکس ارائه خواهند شد.