کاربران محصولات اپل بسیار بیشتر از کاربران دستگاههای اندرویدی برای اپها و بازیها هزینه میکنند.
به گفته یک شرکت تحقیقات بازار، کاربران آیفون در سهماهه اول سال 2024 تقریباً 25 میلیارد دلار در اپ استور خرج کردهاند. برای مقایسه، میزان هزینه کاربران گوگل پلی استور در همان بازه زمانی فقط 11 میلیارد دلار بوده است. با توجه به این نکته که میزان دانلودهای گوگل پلی بیش از سه برابر از میزان دانلودهای اپ استور بیشتر است، میتوان گفت که کاربران اندرویدی چندان حاضر به پرداخت هزینه برای اپلیکیشنها نیستند.
طبق این دادهها که توسط Sensor Tower ارائه شده است، با 25.5 میلیارد دانلودی که طی سهماهه اول سال از گوگل پلی انجام شده، کاربران معادل 11.2 میلیارد دلار در این فروشگاه هزینه کردهاند. در مقابل، 8.4 میلیارد دانلود مربوط به اپ استور، به صرف هزینه 24.6 میلیارد دلاری منجر شده است.
این گزارش بهطور کلی نیز بیان میکند که هزینههای مصرفکنندگان در پلتفرمهای موبایل همچنان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و نسبت به سال گذشته، 9.5 درصد بهبود داشته است.
بخش زیادی از این بهبود به 35.8 میلیارد دلاری مربوط میشود که از طریق تراکنشهای انجامشده در برنامههای غیربازی بهدست آمده که نسبت به سال قبل 19.4 درصد رشد داشته است. درآمد بازیها نیز 2.9 درصد افزایش یافته و برای اولینبار در دو سال گذشته، از مرز 20 میلیارد دلار عبور کرده است.
گوگل پلی پیشتاز میزان دانلود و اپ استور پیشتاز درآمد
بهطور کلی، گوگل پلی همچنان از نظر میزان دانلود بزرگترین فروشگاه اپلیکیشن محسوب میشود، اما این اپل است که با اپ استور درآمد بیشتری کسب میکند.
در مجموع استورهای اندروید و iOS، توسعهدهندگان ایالاتمتحده با 12.4 میلیارد دلار در سهماهه اول سال 2024 بیشترین میزان درآمد را به خود اختصاص دادهاند که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است. چین با 6 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن، ژاپن (4.1 میلیارد دلار)، کره جنوبی (1.6 میلیارد دلار) و انگلیس (1.1 میلیارد دلار) در رتبههای بعدی هستند.