محمد قیصری، مدیر گروه محصولات اینترنت اشیا و هوش مصنوعی مبین نت، گفت: هوش مصنوعی زمینه تحول در صنایع مختلف کشور را فراهم ساخته و با استفاده از این فناوری بسیاری از چالش‌های موجود در حوزه‌های مختلف، ازجمله بانکداری، بیمه خودرو و کنترل ترافیک را می‌توان برطرف کرد.

او با توضیح درباره اینکه شرکت تحت مدیریت وی با بهره‌گیری از فناوری و هوش مصنوعی و طراحی پلتفرم‌های بومی خدمات متنوعی را به صنایع مختلف کشور به‌ویژه صنعت بانکی و صنعت بیمه ارائه می‌دهد، درباره اینکه هوش مصنوعی قادر است چه خدماتی به صنعت بانکداری ارائه دهد گفت: اولین گام ارائه خدمات آنلاین به مشترکان است و یکی از این خدمات، سرویس‌های ایمنی محیطی بانک‌ها محسوب می‌شود. این سرویس شرایطی را مهیا می‌سازد که دسترسی‌های هر کدام از کارمندان بانک به گاوصندوق و سیستم‌های امنیتی بررسی شود، اطلاع از زمان دقیق باز و بسته شدن صندوق‌ها و افرادی که اقدام به این کار کرده‌اند، ایمنی در برابر آتش‌سوزی و اعلام هرگونه ورود غیرمجاز از جمله مسائلی است که به‌آسانی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی قابل کنترل است.

از آنجا که یکی از مسائل مهم و مورد توجه مردم بازدهی نیروی انسانی شاغل در بانک است، هوش مصنوعی به طور دقیق حضور کارمندان بانک در محل کار خود و میزان خدمات‌دهی به مشتریان را نیز بررسی می‌کند و راهکارهایی را به مدیران بانکی ارائه می‌دهد تا بتوانند فعالیت کارمندان در طول ساعت‌های کاری را به بالاترین سطح بازدهی برسانند.این مدیر گروه محصولات هوش مصنوعی، در توضیح اینکه ورود به عصر نوین فناوری‌های هوشمند و هوش مصنوعی چالش‌های امنیتی بانک‌ها را برطرف می‌سازد، افزود: با استفاده از این فناوری، مدیران بانک‌ها می‌توانند نظارت دقیق و لحظه‌ای بر عملکرد مأموران حمل پول و وضعیت و موقعیت کیسه‌های پول و خودرو حمل کیسه‌ها داشته باشند. اطلاع یافتن فوری از وارد آمدن هرگونه آسیب به دستگاه‌های خودپرداز(ATM)  و تشخیص مالکیت و ردیابی دستگاه‌های کارت‌خوان از دیگر امکاناتی است که با استفاده از فناوری جدید در اختیار صنعت بانکداری قرار گرفته است.

قیصری ضمن ابراز خرسندی از این که بازار خدمات دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی در کشور فراهم شده است و شرکت‌های مختلف می‌توانند با ارائه سرویس‌های خود با دیگر فعالان این حوزه رقابت کنند، گفت: بیمه هوشمند خودرو یکی از موارد مورد احتیاج کشور است. یعنی خدمات بیمه‌ای به هر فرد با توجه به شیوه رانندگی او ارائه شود. در واقع با استفاده از بیمه هوشمند پوشش مالی بیمه که شرکت بیمه‌گذار به مشتریان خود ارائه می‌کند متناسب با مواردی از قبیل رانندگی پرخطر، سرقت از خودرو و میزان صدمات واردشده به خودرو تغییر می‌کند. بی تردید در این شیوه رانندگانی که به طور ایمن رانندگی می‌کنند از خدمات بیمه بهره‌مندی بیشتری خواهند داشت.