سامسونگ طبق سنت، پرچمداران ۲۰۲۲ خود را در سه مدل گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا عرضه خواهد کرد. مدل استاندارد و پرو شباهت زیادی به نسل قبل دارند، اما مدل اولترا دارای طراحی کاملاً جدیدی است که تاحدودی یادآور سری گلکسی نوت است و هیجان‌انگیزترین گوشی ۲۰۲۲ سامسونگ به‌‌حساب می‌آید. از گلکسی S22 اولترا هنوز اطلاعات رسمی منتشر نشده، اما بازار افشاگری‌ها و شایعات بسیار داغ بوده و انتظارات از این گوشی لوکس را به خوبی به تصویر کشیده است.

طراحی و نمایشگر گلکسی S22 اولترا
درحالی‌که تصاویر فاش‌شده از نسخه‌ی استاندارد و پلاس گوشی پرچم‌دار آینده سامسونگ از طراحی تقریباً مشابه‌ای با سری اس ۲۱ خبر می‌دهند، به نظر می‌رسد مدل گلکسی اس ۲۲ اولترا با طراحی متفاوتی از دو مدل دیگر عرضه شود. در این گوشی به سبک گلکسی نوت، خبری از گوشه‌های گرد شده‌ی دو مدل دیگر نیست و در مقایسه با آن‌ها، مستطیلی‌تر به نظر‌ می‌رسد.

ظاهراً قاب پشتی تمام مدل‌های سری S22 از جنس شیشه‌ی مات (گوریلا گلس Victus) خواهد بود. ماژول دوربین در S22 اولترا برآمده نیست، بلکه لنزهای مختلف این گوشی به صورت‌ جزیره‌ای و جدا از هم به شکل حرف P در سمت چپ قاب جای گرفته‌اند. اس ۲۲ اولترا از قلم استایلوس S Pen پشتیبانی خواهد کرد و گزارش‌ها حاکی از آن است که برای این قلم درگاهی در سمت چپ لبه‌ی پایین شاسی در نظر گرفته شده است. متاسفأنه از قابلیت‌های جدید احتمالی و تفاوت‌ها و شباهت‌های این قلم با S Pen نسل قبلی اطلاعاتی در دست نیست.

در تمام مدل‌های سری اس سامسونگ، نمایشگر همیشه حرف اول را می‌زده و انتظارات از نمایشگر S22 اولترا نیز بسیار بالا است. حالا که وان‌پلاس نمایشگر پرچم‌دار آینده‌ی خود را به پنل LTPO 2.0 ساخت سامسونگ با پشتیبانی از نرخ نو‌سازی متغیر مجهز کرده است، انتظار می‌رود گلکسی S22 نیز با همین فناوری پیشرفته عرضه شود که به نمایشگر اجازه می‌دهد بسته به نیاز کاربر با نرخ نوسازی بین یک تا ۱۲۰ هرتز به‌روز شود.

از نظر ابعاد، Galaxy S22 Ultra احتمالاً میزبان صفحه‌نمایش خمیده امولد ۶٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل و اوج روشنایی ۱۷۵۰ نیت باشد؛ در حالی‌که مدل استاندارد این گوشی از صفحه‌نمایش تخت امولد ۶٫۰۸ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و مدل پلاس از صفحه‌نمایش تخت امولد ۶٫۵۵ اینچی با رزولوشن و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مشابه مدل استاندارد بهره می‌برد. انتظار می‌رود صفحه‌نمایش هر سه مدل از +HDR 10 نیز پشتیبانی کند.

دوربین گلکسی S22 اولترا
گلکسی S21 سامسونگ یکی از بهترین ماژول‌های دوربین را بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار جهان داشت و مدل اولترای آن در فهرست زومیت برای معرفی بهترین گوشی های مناسب عکاسی در بازار ایران جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داد. سری S22 نیز همان مسیر موفق را ادامه داده و انتظار می‌رود به‌راحتی یکی از بهترین تجربه‌های عکاسی را بین گوشی‌های ۲۰۲۲ از خود نشان دهد.

مشخصات فنی و سخت‌افزار S22 اولترا

سری Galaxy S22 به احتمال بسیار زیاد و بسته به منطقه، یا به تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل یک مجهز خواهد بود یا به اگزینوس ۲۲۰۰ با پردازنده‌ی گرافیکی AMD. درحالی‌که شایعه شده بود سامسونگ به‌ خاطر کمبود جهانی تراشه احتمالاً از عرضه‌ی جدیدترین پردازنده‌ی خود برای سری S22 باز بماند، با معرفی رسمی و اعلام تولید انبوه Exynos 2200، گمانه‌زنی‌ها پایان یافت و پرچم‌داران آینده‌ی کره‌ای‌ها بسته به منطقه‌ی عرضه، به این پردازنده مجهز خواهند بود.

تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ با لیتوگرافی ۴ نانومتری جدید سامسونگ تولید می‌شود و از پردازنده‌ی گرافیکی AMD با معماری RDNA2 و پشتیبانی از رهگیری پرتو بهره می‌برد. به‌احتمال زیاد و با توجه به روندی که از گذشته حاکم بود، خانواده گلکسی اس ۲۲ را با تراشه Exynos 2200 در بازار ایران خواهیم دید.

مشخصاتسامسونگ گلکسی S22سامسونگ گلکسی S22 پلاسسامسونگ گلکسی S22 اولترا
نمایشگر۶٫۰۶ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، امولد، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از +HDR10۶٫۵۵ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، امولد، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از +HDR10۶٫۸ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، امولد، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از +HDR10
پردازندهاگزینوس ۲۲۰۰ (با AMD GPU) یا اسنپدراگون ۸ نسل یکاگزینوس ۲۲۰۰ (با AMD GPU) یا اسنپدراگون ۸ نسل یکاگزینوس ۲۲۰۰ (با AMD GPU) یا اسنپدراگون ۸ نسل یک
دوربین های پشت۵۰ مگاپیکسل (اصلی) + ۱۰مگاپیکسل (تله‌فوتو)‌ + ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید۵۰ مگاپیکسل (اصلی) + ۱۰مگاپیکسل (تله‌فوتو)‌ + ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید۱۰۸مگاپیکسل (اصلی) + ۱۰مگاپیکسل (تله‌فوتو)‌ + ۱۰مگاپیکسل (پریسکوپ)‌ + ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
دوربین سلفی۱۰ مگاپیکسل۱۰ مگاپیکسل۴۰ مگاپیکسل
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
سرعت شارژ۱۵ وات۱۵ وات۲۵ یا ۴۵ وات
رم و حافظه ذخیره سازی۸ گیگابایت رم + ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی۸ گیگابایت رم + ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی۱۲ گیگابایت رم + ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی
رنگ هارزگلد، سبز، مشکی و سفیدرزگلد، سبز، مشکی و سفیدمشکی، سفید، قرمز تیره و سبز
سیستم عاملOne UI 4 مبتنی بر اندروید ۱۲One UI 4 مبتنی بر اندروید ۱۲One UI 4 مبتنی بر اندروید ۱۲
اتصالاتوای‌فای ۶، بلوتوث 5.2، 5G و 4G و USB-C 3.2وای‌فای ۶، بلوتوث 5.2، 5G و 4G و USB-C 3.2وای‌فای ۶، بلوتوث 5.2، 5G و 4G و USB-C 3.2