فلش درایو های جدید شیائومی با نام U Disk Flash Drive در دو ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و با سرعت انتقال بالا عرضه خواهد شد. این حافظه فلش به دلیل سرعت انتقال بالای داده می تواند توسط افراد حرفه ای مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو حافظه فلش جدید شیائومی اکنون در بازار چین قابل عرضه است و فروشگاه های رسمی شیائومی چین آن را به کاربران عرضه می کنند. دو فلش ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی پشتیبانی از USB Type A و USB Type C امکان استفاده در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی را خواهند داشت شیائومی برای این دو گزینه به ترتیب قیمت های ۱۶ و ۲۷ دلار در نظر گرفته است.

حافظه ۱۲۸ گیگابایتی شیائومی از نوع USB 3.2 Gen1 سری Type A است که می تواند خواندن فایل ها را با سرعتی معادل ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه انجام دهد. طراحی آن نیز با توجه به روکش فلزی مینیمال و ظریف آن قابل توجه است. آلیاژ روی استفاده شده در روکش آن از داغ شدن بیش از اندازه جلوگیری خواهد کرد.

حافظه های جدید شیائومی پشتیبانی از سیستم های عامل ویندوز 7، 8، 10، 11، MacOS 10.6 و بالاتر را انجام می دهد و همچنین به دلیل وجود پورت USB Type C در دستگاه‌های مجهز به OTG و اندروید ۴ و ۴ بالاتر نیز قابل استفاده است.

طراحی فلش های شیائومی آن را مختص دانشجویان و متخصصانی که نیاز به جابجایی داده دارند، کرده است. از طرفی به جای ذخیره داده ها روی فضای ابری می توان از این دستگاه کوچک برای ذخیره سازی فایل ها استفاده کرد.