ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و یکی از بزرگترین طرفدارهای دوج کوین، صبح امروز با انتشار توییتی اعلام کرد که قصد فروش بیت کوین، اتریوم و دوج کوین‌هایی را که از قبل خریده بود، ندارد. این توییت ماسک در ادامه با جهش ۱۰ درصد دوج کوین همراه شد.

به گزارش کوین دسک، ایلان ماسک، بار دیگر و پس از مدت‌ها با توییت خود باعث جهش ناگهانی ارزش دوج کوین شده است. پس از اینکه ماسک در توییتر اعلام کرد قصد فروش دارایی‌های دیجیتال خود را ندارد، صبح امروز قیمت دوج کوین برای مدت کوتاهی تا ۱۰ درصد افزایش یافت.

در میان یکنواخت‌بودن بازار ارزهای دیجیتال، دوج کوین صبح امروز با قیمتی حدود ۰.۱۱۱ دلار معامله می‌شد. به‌دنبال توییت ماسک در ساعت ۷:۴۱ به‌وقت تهران که در آن گفته بود به نگه‌داشتن دوج کوین، اتریوم و بیت کوین ادامه خواهد داد، قیمت این میم کوین افزایش یافت و به ۰.۱۲۲ دلار رسید.

ایلان ماسک در توییتر خود نوشته است:

برای افرادی که به‌دنبال درس‌گرفتن از این توییت هستند، باید بگویم به‌عنوان یک اصل کلی معتقدم معمولاً در شرایطی که نرخ تورم بالا رفته، بهتر است به‌جای دلار دارایی‌های فیزیکی مانند ملک یا سهام شرکت‌هایی که فکر می‌کنید محصولات خوبی را تولید می‌کنند، داشته باشید. من همچنان بیت کوین، اتریوم و دوج کوین‌هایم را نگهداری می‌کنم و قصد فروش آنها را ندارم.

قیمت دوج کوین احتمالاً به‌دلیل فعالیت ربات‌های معاملاتی خودکار جهش پیدا کرده است. ربات‌های معاملاتی خودکار با دنبال‌کردن حساب‌های محبوب در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند توییتر، هرگونه اشاره به اسم ارزهای دیجیتال را ردیابی می‌کنند. به‌عنوان مثال، حساب توییتر ایلان ماسک بیش از ۷۷.۶ میلیون دنبال‌کننده دارد.

قیمت دوج کوین پس از این جهش و در زمان نگارش این خبر به ۰.۱۱۴ دلار کاهش یافته است.

ماسک قبلاً هم چندین بار درباره دوج کوین توییت کرده بود. در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹)، او تصویری از یک موشک در کنار ماه و کلمه دوج (Doge) توییت کرد که این توییتِ یک‌کلمه‌ای در ادامه باعث افزایش شدید قیمت دوج کوین شد. تصویر موشک و ماه اشاره به افزایش ناگهانی و شدید قیمت ارزهای دیجیتال دارد.

در ماه مه (اردیبهشت) نیز، ماسک عنوان کرد که با توسعه‌دهندگان دوج کوین برای بهبود کارایی این ارز دیجیتال همکاری خواهد کرد که باعث شد قیمت آن حدود ۲۲ درصد افزایش پیدا کند.

همان طور که پیش‌تر گزارش شده بود، از اوایل سال ۲۰۲۲، شرکت تسلا پرداخت با دوج کوین را برای فروش برخی از کالاهای خود پذیرفته است. گزینه پرداخت با دوج کوین همچنان فعال باقی خواهد ماند و قیمت همه محصولات علاوه بر این ارز دیجیتال، با دلار نیز نمایش داده می‌شود.