مایکروسافت برای جلوگیری از اشباهات املایی و دستوری هنگام کار با مرورگر اج، ویرایشگر دستور زبان داخلی را برای این مرورگر عرضه کرد.
مایکروسافت ادیتور (Microsoft Editor) رقیب Grammarly است که معمولاً ازطریق افزونه روی مرورگر وب دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. اکنون غول نرم‌افزاری مستقر در ردموند تصمیم گرفته این قابلیت را به‌طور مستقیم در مرورگر اج ارائه دهد.

به گزارش MSN، مایکروسافت ادیتور مثل سایر نرم‌افزارهای نوشتاری، هنگام تایپ امکاناتی مثل رفع اشکالات دستوری، نقطه‌گذاری و کلمات پیشنهادی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این قابلیت در اج با بیش از ۲۰ زبان دردسترس است اما ابزار نوشتن فقط بازخورد زبان اصلی مورد استفاده در مرورگر را ارائه خواهد داد.

مایکروسافت اعلام کرده است علاوه‌بر ویژگی‌های موجود در ادیتور این شرکت، به‌زودی پیش‌بینی‌های متنی برای زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و پرتغالی نیز در این ابزار ارائه خواهد شد تا به کاربران کمک کند متن‌های موردنظر خود را بهتر و سریع‌تر بنویسند.
قابلیت Web Select
علاوه‌بر ادغام ویرایشگر جدید مایکروسافت در اج، این شرکت همچنین قابلیت دیگری به‌ نام Web Select را به این مرورگر اضافه کرده است. البته این ویژگی اولین‌ بار حدود دو سال قبل با نام کپی هوشمند (Smart Copy) معرفی شد.
قابلیت Web Select، انتخاب محتوای قالب‌بندی شده مثل جدول‌ها، تصاویر و متن را در وب آسان‌تر می‌کند. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد به‌سرعت همه‌ی پارگراف‌ها را در قالب اصلی خود انتخاب کرده یا فقط سلول‌هایی را که از یک جدول نیاز دارند کپی کنند. با استفاده از این ویژگی می‌توانید محتوا را با قالب‌بندی اصلی آن در یک سند Word یا در OneNote قرار دهید تا بعداً ویرایش‌های موردنظر دیگر را روی آن اعمال کنید.

درحالی‌که Web Select احتمالاً قابلیت مفیدی برای کاربران اج خواهد بود، اما مطمئناً زمان زیادی طول کشیده است تا به این مرورگر راه پیدا کند زیرا مایکروسافت آزمایش این ویژگی را اولین‌بار در نوامبر ۲۰۲۰ آغاز کرد.

شایان‌ ذکر است عملکرد Web Select شبیه عکس گرفتن از صفحات وب نیست. برای استفاده از مایکروسافت ادیتور و Web Select در اج، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه‌ی این مرورگر را نصب کرده‌اید. بدین منظور می‌توانید روی منوی سه‌نقطه گوشه‌ی سمت راست بالای این مرورگر کلیک کرده و گزینه‌ی Help & feedback و سپس About Microsoft Edge را انتخاب کنید.