کوالکام ماه‌ها قبل اعلام کرد که سیستم نام‌گذاری تراشه‌های خود را تغییر داده است و به همین خاطر همانطور که تراشه‌ی پرچم‌دار این شرکت تحت عنوان اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه شد، تراشه‌ی میان‌رده‌ی آن هم به عنوان اسنپدراگون ۷ نسل ۱ راهی بازار می‌شود. بر اساس اطلاعات فاش شده از این تراشه، به نظر می‌رسد رقیب مستقیم دایمنسیتی ۸۱۰۰ خواهد بود که طی هفته‌های گذشته سروصدای زیادی راه انداخته است.

یکی از افشاگران مشهور چینی مدعی شده که کوالکام برای این تراشه، از همان معماری ARM استفاده شده در اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده کرده است. باید خاطرنشان کنیم در حال حاضر به غیر از این چیپست، فقط تراشه‌های پرچم‌دار دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اگزینوس ۲۲۰۰ از نسل نهم معماری ARM بهره می‌برند و همین موضوع نشان می‌دهد که با یک تراشه‌ی بسیار قدرتمند سروکار داریم. ظاهرا پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ از ۸ هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد که از ۴ هسته‌ی A710 و ۴ هسته‌ی A510 تشکیل شده است. البته برخلاف نمونه‌های پرچم‌دار، در این چیپست خبری از وجود هسته‌ی بسیار قدرتمند X2 نیست.

در رابطه با پردازنده‌ی گرافیکی هم باید انتظار بهره‌گیری از Adreno 662 را داشته باشیم. در نگاه اول به نظر می‌رسد این GPU جانشین پردازنده‌ی گرافیکی استفاده شده در اسنپدراگون ۸۸۸ محسوب می‌شود. اما از آنجایی که کوالکام برای نام‌گذاری پردازنده‌های گرافیکی خود رویکرد مشخصی ندارد، در این زمینه نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم.

طبیعتا اسنپدراگون ۷ نسل ۱ مهم‌ترین رقیب برای دایمنسیتی ۸۱۰۰ خواهد بود که در بنچمارک‌های مختلف، فوق‌العاده ظاهر شده است. به عنوان مثال می‌توانیم به ارائه‌ی عملکرد بهتری و مصرف انرژی کمتر نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ اشاره کنیم که همین موضوع از قدرت بالای این تراشه خبر می‌دهد. با این حال، مدیاتک برای این تراشه از معماری قدیمی ARM استفاده کرده و پردازنده‌ی آن از ۴ هسته‌ی A78 و ۴ هسته‌ی A55 بهره می‌برد. البته باید خاطرنشان کنیم استفاده از هسته‌های جدید لزوما به معنای عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتر نخواهد بود زیرا طبق برخی گزارش‌ها، هسته‌های A710 در مقایسه با A78 انرژی بیشتری را مصرف می‌کنند.در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا TSMC تولید تراشه‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ را بر عهده می‌گیرد یا سامسونگ. با توجه به ضعف‌های فرایند ساخت سامسونگ برای اسنپدراگون ۸ نسل ۱ که با اعتراض مدیران کوالکام روبرو شده، سازنده‌ی این تراشه‌ی میان‌رده نقش مهمی در موفقیت آن ایفا خواهد کرد.