بنابر ادعای یکی از تحلیلگران حوزه فناوری، تا سال 2024 خبری از انتقال فیس آیدی به زیر صفحه نمایشگر نخواهد بود و احتمالا آیفون 16 به عنوان اولین محصول با این فناوری روانه بازار می‌شود.

با توجه به شایعات کنونی حول آیفون 14 پرو به نظر می‌رسد که اپل در نظر دارد تا راه خود را از ناچ آیفون‌ها جدا کند. از سوی دیگر مینگ چی کو، تحلیلگر شناخته شده اپل هم عقیده دارد که ناچ و جایگزین‌هایش در نهایت با ظهور دوربین‌های زیر نمایشگر بازنشسته خواهند شد.

گفتنی است که مینگ چی کو در توییتی پیش‌بینی راس یانگ، تحلیلگر DSCC مبنی بر انتقال Face ID به زیر نمایشگر را تایید کرده:

«من هم پیش‌بینی مشابهی دارم، Face ID زیر نمایشگر سال 2024 (همراه آیفون 16) به بازار خواهد آمد و این زمان‌بندی بیشتر از آنکه مربوط به مشکلات فنی باشد، بخشی از اهداف بازاریابی محسوب می‌شود.»

چرا آیفون 16 برای این تغییر انتخاب می‌شود؟
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا پیش‌بینی‌ها به شکل خاصی آیفون 16 را هدف گرفته‌اند، همانطور که کو در توییت خود گفته، این مورد بیشتر به استراتژی بازایابی ارتباط دارد و می‌توان نتیجه گرفت که زمان‌بندی مذکور با جایگزین شدن ناچ هم بی‌ارتباط نیست.

با مدنظر قرار دادن این نکته که انتظار می‌رود ناچ در آیفون 14 پرو و پرو مکس جای خود را به پانچ هول و پانچ قرصی شکل بدهد، باید در نظر داشت که اپل عموما تمایل دارد که تغییرات طراحی محصولاتش را حداقل برای 2 سال دست نخورده باقی بگذارد.

با این وجود و در صورت معرفی حفره درون نمایشگر در سری آیفون 14، وفاداری دو ساله اپل به این طراحی و سپس استفاده از دوربین زیر نمایشگر یک فرض منطقی به شمار می‌رود. همچنین در پایان شاید اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نباشد که سامسونگ هم مشغول کار روی فناوری مشابهی است.