سری ردمی نوت ۱۲ قرار است طی ماه‌های آتی رونمایی شوند. در همین راستا امروز خبری منتشر شد که به لطف آن توانستیم به بخشی از اطلاعات مربوط به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

ردمی یکی از بهترین زیرمجموعه‌های شیائومی است که هر سال گوشی‌های بسیار خوبی را با قیمت مناسب راهی بازار می‌کند. سری ردمی نوت هم معروف‌ترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های این شرکت چینی را شامل می‌شود که هر سال در تعداد بسیار زیادی راهی بازار می‌شوند.

آیا در دوران طلایی گوشی‌های ارزان‌قیمت هستیم؟
هر سه گوشی از این سری به پردازنده‌های مدیاتک مجهز خواهند شد که این روزها فوق‌العاده عملکرد خوبی در زمینه‌های مختلف از خود به نمایش گذاشته‌اند. این تراشه‌ها به ترتیب برای مدل استاندارد، پرو و پرو پلاس، دایمنسیتی ۸۱۰ (دو هسته از نوع Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز)، دایمنسیتی ۱۳۰۰ (یک هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، سه هسته‌ی دیگر از همان نوع با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز، چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز) و دایمنسیتی ۸۰۰۰ (چهار هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز) خواهند بود که هر سه در نوع خود پردازنده‌های قابلی به حساب می‌آیند. خصوصا پردازنده‌ی آخر که با توجه به نتایج بدست آمده از بنچمارک تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰، می‌توان گفت که ۸۰۰۰ از لحاظ عملکرد پردازشی و گرافیکی اندکی از اسنپدراگون ۸۷۰ نیز بهتر است.

شایعات حاکی از آن است که شیائومی در همین ماه از این سری در کشور چین رونمایی خواهد کرد. نهایتا در ماه مه باید شاهد رونمایی از آن‌ها باشیم اما به خاطر داشته باشید که این گوشی‌ها با مدل‌های عرضه شده در کشورهای دیگر متفاوت خواهند بود. نه از لحاظ ظاهر بلکه یک سری موارد دیگر نظیر نوع پردازنده، سرعت شارژر و مواردی مثل این. البته اگر قرار باشد سری ردمی نوت ۱۱ را مبنای قضاوت خود قرار دهیم.
هنوز در رابطه با تاریخ دقیق عرضه‌ی این سری حرفی به میان نیامده بنابراین باید منتظر بمانیم ببینیم طی هفته‌های آتی چه پیش می‌آید. در حال حاضر در بازارهای مختلف، ۱۳ مدل ردمی نوت ۱۱ در دسترس قرار دارد (اگر حین نگارش این مطلب مدل جدیدی معرفی نشده باشد) که روند رونمایی و عرضه‌ی آن‌ها از اکتبر آغاز شد و تا ماه مارس همین امسال نیز ادامه داشت. بعید به نظر می‌رسد ردمی از مدل دیگری رونمایی کند چون به نظر می‌رسد محصول جدید همان ردمی نوت ۱۲ باشد.

نکته‌ی جالبی که باید در این رابطه بدانید این است که ردمی نوت ۱۱ به عنوان مدل استاندارد از گوشی‌های سری قبل، در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد، نه در سال ۲۰۲۱ و همزمان با مدل‌های دیگر. اما به نظر می‌رسد امسال شرکت چینی اندکی منظم‌تر پیش خواهد رفت. حداقل امیدواریم اینطور باشد. هرچند نکته‌ی مثبت قضیه اینجاست که اگر مدل‌های زیادی هم عرضه شوند، حداقل می‌دانیم از لحاظ قیمت در محدوده‌ای قرار می‌گیرند که کاربران با بودجه‌ی پایین هم بتوانند آن‌ها را خریداری کرده و از داشتن یک گوشی قدرتمند لذت ببرند.