بازی جدید از مجموعه لگو (LEGO) به نام داستان‌های آجری (Bricktales) معرفی شد. این بازی توسط شرکت ClockStone ساخته شده و ناشر آن نیز Thunderful خواهد بود. این بازی در سبک ماجراجویی بوده و داستان کلی آن حول حل کردن پازل‌های مختلف و ساخت راه با استفاده از لگو می‌گردد. هنوز برای داستان‌های آجری تاریخ عرضه رسمی‌ای وجود ندارد.

در بازی داستان‌های آجری شما باید با استفاده از خلاقیت‌ خود پازل‌ها را حل کنید. سپس این سازه‌ها زنده شده و به شما نشان خواهند داد که راه حل شما عملکردی است یا نه. بازیکنان در دنیای زیبای لگو غرق شده و باید آجر به آجر تجربه خود را بسازند. شما در این بازی به مناطق مختلفی از جمله بیابان، جنگل و حتی شهرهای مختلف خواهید رفت. در همه این مکان‌ها شما باید به آدمک‌های لگو کمک کرده و آن‌ها را به سمت مقصدشان هدایت کنید.

در هر مرحله شما با تعداد خاصی آجر روبرو خواهید بود. سپس با استفاده از آن‌ها باید پازل‌ها را حل کرده و سعی کنید مأموریت خود را انجام دهید. در اصل اینکه چگونه مرحله را رد کنید کاملاً به شما بستگی دارد. به همین علت تا حدی آزادی عمل دارید.

داستان بازی نیست بسیار ساده است. پدربزرگ شما دارای یک شهربازی است. حال نقش شما این است که به او کمک کنید تا آن را بازسازی کند. به دلیل اینکه اگر این کار را انجام ندهد، شهردار شهربازی او را تعطیل خواهد کرد. در این میان شما یک ربات نیز برای کمک دارید. او به شما در ساخت این شهر بازی کمک خواهد کرد.

هر چه شما بیشتر مشکلات مردم را حل کنید، کریستال‌های بیشتری دریافت خواهید کرد. با استفاده از این کریستال‌ها می‌توانید داستان بازی را به پیش برده و بازی را به جلو ببرید. پس هدف اصلی شما در این بازی ساخت بهترین سازه و تلاش برای نجات شهربازی پدربزرگتان است.

به طور کلی عناوین بسیاری در زمینه لگو وجود دارند. با اینحال اکثر این عناوین ظاهری لگویی داشته ولی ارتباطی به چارچوب اصلی بازی لگو ندارند. این بازی در واقعیت نیز به سبک ساختنی بوده و تعدادی آجر را به شما می‌دهد. سپس شما با استفاده از این آجرها می‌توانید سازه‌های مختلف را بسازید.

این بازی پس از مدت‌ها به اساس لگو؛ یعنی ساخت و ساز می‌پردازد. اینکه شما چگونه این کار را انجام دهید به طور کامل به خودتان بستگی دارد و همین آزادی عمل تا حد زیادی این بازی را به واقعیت لگو نزدیک می‌کند.