ایلان ماسک شب گذشته در جریان مراسم افتتاحیه‌ی کارخانه‌ی جدید شرکت تسلا در تگزاس اعلام کرد که احتمالا تولید نسخه‌ی اول ربات انسان‌نمای این شرکت از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. در رابطه با این ربات موسوم به Optimus ابهامات زیادی وجود دارد و هنوز مشخص نیست که دقیقا چه امکاناتی ارائه می‌کند. ایلان ماسک مدعی شده که این ربات در نهایت قادر به انجام هر کاری خواهد بود که انسان‌ها به انجام آن‌ها علاقه‌ای ندارند.

با وجود اینکه ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ گفته بود که هوش مصنوعی یک تهدید خطرناک‌تر نسبت به سلاح‌های هسته‌ای است، ولی مدعی شده که برای ساخت این ربات تمام جوانب در نظر گرفته شده تا مانند ترمیناتور و دیگر موارد مشابه نشود. با وجود ادعای احتمال آغاز تولید این ربات در سال آینده، یکی از پژوهشگران مشهور در حوزه‌ی هوش مصنوعی اعلام کرده که چنین رباتی بدون شک تا انتهای سال ۲۰۲۳ نمی‌تواند تمام کارهای انسانی را انجام دهد.

او می‌گوید با توجه به اینکه این ربات هنوز به طور عمومی نشان داده نشده، همین موضوع از آماده نبودن آن خبر می‌دهد. این پژوهشگر بر این باور است که اگرچه معرفی چنین رباتی در سال ۲۰۲۳ ممکن است، اما قابلیت‌های آن به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های جاه‌طلبی‌های ایلان ماسک نخواهد بود.