در گذشته اعلام شده بود که واتس‌اپ در حال آزمایش قابلیت Communities برای ایجاد جوامع مختلف بین کاربران است. حالا طبق شواهد به دست آمده از آخرین نسخه بتا اپلیکیشن، جزئیات بیشتری درباره این ویژگی مشخص شده که می‌تواند به عنوان یک صفحه جداگانه و اختصاصی در رابط کاربری برنامه حضور داشته باشد.

وب‌سایت WABetaInfo در جدیدترین گزارش خود توضیح می‌دهد که نسخه 2.22.6.9 بتا واتس‌اپ برای اندروید، دارای منوی جدیدی در صفحه اصلی خود است. طبق تصویر به اشتراک گذاشته، آیکون Communities احتمالا در نسخه‌های آینده جایگزین آیکون دوربین در سمت چپ نوار بالای صفحه شود.

قابلیت جوامع یا انجمن‌ها (Communities) هم اکنون در نسخه بتا اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در حال آزمایش است. به جز این تغییر کوچک در رابط کاربری که تصویر آن منتشر شده، تاکنون اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این ویژگی وجود نداشته است. طبق انتظارات، احتمالا با قابلیتی شبیه به سازمان‌های Slack یا سرورهای دیسکورد مواجه خواهیم بود که در آن‌ها اعضای گروه‌های مختلف می‌توانند به یک جامعه با علایق مشترک خود بپیوندند.

در نهایت، هنوز تاریخ انتشار این قابلیت مشخص نیست، بنابراین نمی‌دانیم واتس‌اپ چه زمانی قصد دارد آن را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

کمک جوامع واتس‌اپ به فیسبوک
از سوی دیگر، انجمن‌ها یا گروه‌های مربوط به فیسبوک نیز در آینده ممکن است از این ویژگی جدید بهره‌مند شوند. با این وجود، احتمالا بسیاری از این جوامع می‌توانند از طریق واتس‌اپ پست‌های خود را در فیسبوک منتشر کنند و می‌تواند گام دیگری از سوی شرکت متا برای ارتباط برنامه‌هایش با یکدیگر باشد.

هرچند از Discord به عنوان برنامه پیشرو در حوزه ایجاد جوامع یاد می‌شود، واتس‌اپ در چند وقت اخیر قابلیت‌هایی را آزمایش کرده که می‌تواند به رقابت خود ادامه دهید. از جمله قابلیت‌های در حال آزمایش این پلتفرم محبوب می‌توان به امکان ارسال فایل تا سقف 2 گیگابایت و قابلیت برگزاری نظرسنجی در گروه‌ها اشاره کرد.