گوگل پارسال از قابلیتی برای کروم اندروید رونمایی کرد که به گوگل اسیستنت اجازه می‌داد تا به آسانی گذرواژه‌های مسروقه را تغییر دهد. این شرکت گفته بود این قابلیت را به مرور در اختیار کاربران قرار می‌دهد و حالا بالاخره شاهد دسترسی به این ویژگی در نسخه اندروید مرورگر کروم هستیم.

گوگل در سال 2021 گفت قابلیتی را عرضه می‌کند تا کاربران بتوانند به‌صورت خودکار گذرواژه‌های خود را عوض کنند. حالا در این آپدیت به محض استفاده از گذرواژه‌ای که پیش‌تر در سطح وب به خطر افتاده باشد، با دکمه‌ای تحت عنوان Change automatically روبرو می‌شوید که از طریق گوگل اسیستنت تغییر خودکار گذرواژه را برعهده می‌گیرد.

با کلیک روی این دکمه، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید این فرآیند را تایید کنید. سپس به وب‌سایت مربوطه خواهید رفت تا گذرواژه جدید را تنظیم کنید. در این صفحه می‌توانید گذرواژه مدنظر خود را بنویسید یا از گذرواژه پیشنهادی گوگل استفاده کنید. دستیار صوتی این شرکت می‌تواند کل این فرآیند را برای شما انجام دهد، اما امکان کنترل دستی هم فراهم شده است.

قابلیت جدید گوگل اسیستنت عرضه عمومی می‌شود
همان‌طور که در اسکرین‌شات زیر می‌بینید، این قابلیت هنوز روی همه سایت‌ها کار نمی‌کند. گوگل هم اعلام نکرده که چه پیش‌نیازهایی برای پشتیبانی از این ویژگی وجود دارد، اما پیش‌بینی می‌شود که این پشتیبانی به مرور زمان افزایش پیدا کند.

کروم مانند گذشته همچنان به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت دستی وضعیت ایمنی گذرواژه‌های خود را بررسی کنید. برای انجام این کار کافیست به مسیر Settings > Passwords بروید و گزینه Check passwords را انتخاب کنید. در صورتی که گذرواژه‌ای در رخنه‌های اطلاعاتی مشاهده شود، می‌توانید آن را به همراه گزینه Change password ببینید.

این ویژگی با کمک موتور Duplex گوگل انجام می‌شود که محتوای سایت‌ها را برای انجام کارهای مختلف بررسی و دسته‌بندی می‌کند. حالا با این قابلیت می‌توانید به راحتی گذرواژه‌های در معرض خطر را تغییر دهید.