ایلان ماسک روز پنج‌شنبه به کارمندان توییتر گفت که اگر این شرکت می‌خواهد به هدف خود یعنی رسیدن به یک میلیارد کاربر دست یابد، باید بیشتر شبیه به وی‌چت و تیک‌تاک شود.
طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده در این رابطه، وقتی از ماسک پرسیده شد که توییتر چگونه می‌تواند تعداد کاربران فعال و همچنین تعامل بین آن‌ها را افزایش دهد، او توضیح داد این پلتفرم باید ابزارهای تعاملی بیشتر و جذاب‌تری به کاربران خود ارائه کند و مطمئن شود که به اندازه کافی سرگرم‌کننده هستند. ثروتمندترین فرد جهان در ادامه‌ی توضیحات خود به اپلیکیشن وی‌چت اشاره کرد که شبکه‌های اجتماعی را با انجام پرداخت‌ها و بازی‌ها ترکیب کرده و از این طریق توجه‌ی کاربران زیادی را به خود جلب کرده است.

ایلان ماسک در جلسه‌ی روز پنجشنبه که به صورت ویدیویی برگزار شد، اعلام کرد: «هیچ جایگزینی برای اپلیکیشن وی‌چت در خارج از چین وجود ندارد. اگر بتوانیم آن را با توییتر بازسازی کنیم، موفقیت بزرگی به دست خواهیم آورد.» او همچنین الگوریتم اپلیکیشن تیک‌تاک را به دلیل خسته‌کننده نبودن تحسین کرد و گفت: «ما می‌توانیم توییتر را به همان شیوه برای جالب و سرگرم‌کننده بودن تقویت کنیم.»

او به طور خاص بر روی بهتر بودن توییتر در انتشار اخبار تاکید کرد و گفت: «من فکر می‌کنم توییتر می‌تواند در اطلاع‌رسانی به مردم در مورد مسائل و اخبار مهم عملکرد بسیار بهتری داشته باشد.» وقتی از ماسک پرسیده شد که موفقیت توییتر طی ۵ تا ۱۰ سال آینده چگونه خواهد بود، او توضیح داد که این پلتفرم می‌تواند روی ارائه‌ی اخبار رسمی و جدید به کاربران تمرکز داشته باشد.

علاوه بر این مقوله، مدیرعامل شرکت تسلا بار دیگر تاکید کرد که قصد دارد تمرکز توییتر بیشتر روی اشتراک‌ها پرداخت‌ها باشد و کاربران برای دریافت برخی خدمات و قابلیت‌های ویژه نیاز به پرداخت هزینه دارند. او همچنین بار دیگر به برخورد سختگیرانه نسبت به کاربران فیک این پلتفرم اشاره کرد. در مجموع، صحبت‌های ایلان ماسک در روز پنجشنبه به کارکنان توییتر نشان می‌دهد که اگر پیشنهاد او برای خصوصی کردن شرکت انجام شود، تغییرات گسترده‌ای در توییتر ایجاد خواهد کرد. او همچنین گفت که می‌خواهد شرکت را از نظر مالی منضبط‌تر کند و مخالف کار کردن کارکنان به صورت دورکاری نیست.

مدیرعامل تسلا پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد تعداد کاربران ماهانه توییتر را از ۲۱۷ میلیون در حال حاضر به ۶۰۰ میلیون تا سال ۲۰۲۵ و ۹۳۱ میلیون تا سال ۲۰۲۸ برساند. به بیانی دیگر باید گفت که او می‌خواهد تعداد کاربران این پلتفرم محبوب را طی شش سال آینده به ۴ برابر حال حاضر افزایش دهد. او همچنین تصمیم دارد تا تعداد کاربران پولی سرویس X توییتر را به ۱۰۴ میلیون نفر برساند.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که ماسک برای افزایش درآمد این شرکت اهداف جاه‌طلبانه‌ای دارد. گفته می‌شود که او قصد دارد درآمدهای توییتر را تا سال ۲۰۲۸ به ۲۶.۴ میلیارد دلار افزایش دهد که حدود ۵ برابر میزان درآمد فعلی این پلتفرم است. مدیرعامل شرکت تسلا می‌خواهد که راه‌های کسب درآمد متنوعی را در توییتر ایجاد کند و بر این اساس، از آن جایی که تبلیغات حدود ۹۰ درصد از درآمد توییتر را تشکیل می‌دهد وی قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ این رقم را به ۴۵ درصد کاهش دهد. یکی از اهداف ماسک این است که توییتر ۱۰ میلیارد دلار از راه تبلیغات و ۱۲ میلیارد دلار از طریق سرویس‌های اشتراکی درآمد کسب کند.