شیائومی اخیرا از گوشی‌های سری 12S رونمایی کرد که احتمالا هیچ کدام وارد بازار جهانی نمی‌شوند. با این حال انتظار می‌رود غول فناوری چینی سری 12T را برای بازار جهانی آماده کرده باشد و اکنون یکی از منابع دنیای فناوری اطلاعاتی در خصوص تراشه مورد استفاده در این سری را مطرح کرده است.

طبق گفته‌ها، ظاهرا سری شیائومی 12T دو مدل پایه و پرو را شامل می‌شود که مدل پایه با نام‌ رمز Plato و مدل پرو هم با نام رمز Diting شناخته می‌شود.

بنا به گزارشات پیشین، ثبت شدن مدل پلاتو در MtkList بدین معناست که گوشی مذکور از تراشه‌های مدیاتک استفاده خواهد کرد. اما حالا یکی از منابع دنیای فناوری به نام Skrzypek مدعی شده که 12T به تراشه دیمنستی 8100 اولترا مجهز خواهد بود.

بنابراین در ادامه این احتمال نیز وجود دارد که شیائومی 12T پرو هم تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را مورد استفاده قرار دهد.

مشخصات احتمالی سری شیائومی 12T
گفتنی است شیائومی 12T به تازگی از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مجوزهای لازم را دریافت کرده، از همین رو می‌توان گفت که احتمالا چیزی تا معرفی رسمی آنها باقی نمانده است.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در FCC به نظر می‌رسد 12T در زمینه ارتباطات از مواردی مانند وای‌فای 802.11ax، اتصال 5G، بلوتوث، GPS و اینفرارد برخوردار است.

همچنین ظاهرا گوشی مذکور در دو گزینه با رم 8 گیگابایتی با فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی و یا رم 8 گیگابایتی به همراه فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی عرضه شود.

در سوی دیگر نیز احتمال می‌رود که مدل 12T پرو هم دارای نمایشگری امولد با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، پشتیبانی از OIS در دوربین اصلی، رم 8 گیگابایتی LPDDR5 به همراه فضای ذخیره‌سازی 128/256 گیگابایتی UFS 3.1 و باتری نامشخصی با شارژ سریع 120 واتی باشد.

بد نیست در پایان به این مورد نیز اشاره شود که گمان می‌رود 12T و نسخه پرو پس از تغییر برند در چین با نام‌های ردمی K50S و ردمی K50S پرو عرضه شوند.