توییتر رسماً وارد دنیای پادکست‌ها شد. این شبکه‌ی اجتماعی امروز اعلام کرد که بخش پادکست‌ها را به‌عنوان زیرشاخه‌ای از تب Spaces جدید به پلتفرم خود اضافه کرده است.
با اضافه شدن بخش پادکست‌ها به تب Spaces توییتر، اکنون این بخش بازطراحی شده است و برای گروهی از مخاطبان انگلیسی‌زبان جهان رو هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس قرار خواهد گرفت.

طراحی مجدد بخش Spaces، مکان‌های شخص‌سازی شده‌ای به‌نام ایستگاه‌ها (Stations) را دراختیار کاربران قرار می‌دهد که محتوا را براساس موضوعات مختلف مثل خبر، موسیقی، ورزش و موارد دیگر، با یکدیگر گروه‌بندی می‌کند. این بخش همچنین حاوی توصیه‌هایی است که براساس مضامین و افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید، ارائه می‌شوند. کاربران توییتر اکنون می‌توانند به مجموعه‌ی شخصی‌سازی‌شده‌ی فضاهای زنده و ضبط‌شده دسترسی داشته باشند. اضافه شدن بخش پادکست همچنین محبوب‌ترین برنامه‌های سراسر جهان را درمعرض دید افراد قرار خواهد داد. شما می‌توانید به پادکست‌های این پلتفرم اجتماعی رأی مثبت یا منفی دهید تا توییتر متوجه شود آیا محتوای آن برای شما جالب بوده یا خیر.

پس از باز کردن تب Spaces، سه‌ بخش مشاهده خواهید کرد. بالای برگه‌، بخش Stations را نشان می‌دهد که به‌صورت افقی حرکت می‌کند و تم‌ها و موضوعات مختلفی را برای گوش دادن به‌نمایش می‌گذارد. زیر آن بخشی به‌نام Spaces Spotlight مشاهده خواهید کرد که برخی از برترین محتوای صوتی انتخابی را فهرست می‌کند. در نهایت فهرستی از Spaces-های آینده را می‌توانید مشاهده کیند.

با توجه به اینکه توییتر طی چندماه گذشته در حال آزمایش قابلیت پادکست بوده است، خبر اضافه شدن این ویژگی چندان تعجب‌آور نیست. بااین‌حال، آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد این پلتفرم اجتماعی روی یک برگه‌ی اختصاصی پادکست کار می‌کند، اما با خبر امروز، به‌نظر می‌رسد توییتر تمایل داشته باشد پادکست‌ها را به‌عنوان بخشی از Spaces به کاربران خود ارائه دهد.

توییتر در پستی وبلاگی گفت:

ادغام پادکست‌ها در Spaces، جایی‌ که مکالمات صوتی در توییتر انجام می‌شود، بدین معنا است که ما به سرمایه‌گذاری روی تولیدکنندگان محتوای صوتی ادامه خواهیم داد. برای انجام این کار، به‌روشی ساده و شهودی به شنودگان اجازه خواهیم داد به‌راحتی محتوا را مشاهده کنند. ما این کار را با ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری بازطراحی‌شده در بخش Spaces آغاز کردیم.

به گزارش TechCrunch، توییتر می‌گوید تحقیقات داخلی این شرکت نشان می‌دهد ۴۵ درصد از افرادی که از این پلتفرم در ایالات متحده استفاده می‌کنند، هرماه به پادکست‌ها گوش می‌دهند و بنابراین اکنون برای کمک به کاربران و کشف محتوای بهتر براساس موضوعات موردعلاقه‌ی آن‌ها، به‌طور خودکار پادکست‌هایی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. این پلتفرم اجتماعی همچنین اعلام کرده است که پس از آزمایش‌های اولیه و جمع‌آوری بازخوردها، نسخه‌ی دسکتاپ پادکست‌ها را نیز در آینده‌ی نزدیک ارائه خواهد داد.

توییتر همچنین اعلام کرده است که اضافه شدن پادکست‌ها، بخشی از برنامه‌های این شبکه‌ی اجتماعی برای ارائه‌ی «بستر صوتی همه‌جانبه و شخصی‌شده» است تا محتوای صوتی بیشتری برای گوش‌دادن دراختیار افراد قرار دهد.

ورود توییتر به دنیای پادکست‌ها درحالی رخ می‌دهد که فیسبوک اخیراً سرویس پادکست‌ خود را تعطیل کرده است؛ سرویسی که فقط یک‌ سال از عمر آن گذشته بود. این شرکت همچنین ارائه‌ی قابلیت‌هایی مثل Soundbites و مرکز صوتی خود را متوقف کرد. تغییر مورداشاره زمانی رخ داد که گفته می‌شد متا، پروژ‌های ویدئویی کوتاه را بر سایر ابتکارات خود، ترجیح داد و احتمالاً دلیل آن رقابت فزاینده‌ از سوی برنامه‌ی محبوب ویدئوهای کوتاه یعنی تیک‌تاک است.

با خروج فیسبوک از دنیای پادکست‌ها، نفوذ توییتر در بخش محتوای صوتی می‌تواند برتری‌هایی برای این شبکه‌ی اجتماعی به‌ارمغان بیاورد. البته این پلتفرم برای دستیابی به این هدف، باید موقعیت خود را به‌درستی مقیاس‌بندی کند.