گوگل همراه با گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از اولین تراشه‌ی اختصاصی خود به نام تنسور رونمایی کرد. اگرچه این تراشه در کل عملکرد خوبی دارد، اما نمی‌توانیم ضعف در برخی حوزه‌ها را کتمان کنیم. با وجود اینکه گوشی‌های سری پیکسل ۷ که از نسل دوم این تراشه بهره می‌برند هنوز معرفی نشده‌اند، حالا گزارش جدیدی در مورد تلاش سامسونگ برای آماده‌سازی نسل سوم این تراشه منتشر شده است.

بر اساس گزارش سایت GalaxyClub، سامسونگ در مراحل اولیه‌ی توسعه و آزمایش نسل سوم گوگل تنسور قرار دارد. این تراشه دارای شماره مدل S5P9865 است که برای یادآوری باید بگوییم نسل اول و دوم آن از شماره‌ مدل‌های S5P9845 و S5P9855 استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه تراشه‌ی موردنظر هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد، با قاطعیت نمی‌توانیم در مورد ویژگی‌های آن صحبت کنیم. اما در این میان خبر مهم این است که گوگل تصمیم گرفته برای سومین نسل تراشه‌ی اختصاصی خود بار دیگر با سامسونگ همکاری کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در نسل اول این تراشه تا حد زیادی شاهد معماری‌ مربوط به تراشه‌های اگزینوس هستیم. باید ببینیم آیا گوگل در ادامه با شرکت‌هایی مانند مدیاتک و کوالکام برای ساخت تراشه‌ی اختصاصی خود همکاری خواهد کرد. البته احتمالا این شرکت‌ها چنین درخواستی را نمی‌پذیرند.

نسل اول گوگل تنسور با مشکلاتی مانند عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار ارتباطات و ایجاد گرمای بیش از حد دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. این در حالی است که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در زمینه‌ی بهره‌وری انرژی یک چیپست فوق‌العاده محسوب می‌شود و مورد ستایش زیادی قرار گرفته است. در هر صورت امیدواریم سومین نسل تراشه‌ی گوگل تنسور یک رقیب قدرتمند برای تراشه‌ی ساخت دیگر شرکت‌ها باشد.