مرورگر گوگل کروم به‌زودی به شما اجازه می‌دهد از داده‌های بیومتریک برای تکمیل خودکار فرم‌ها در فضای آنلاین استفاده کنید. این ویژگی مشابه قابلیتی است که سافاری از سال‌ها قبل دراختیار کاربران مک قرار داده است؛ اما درصورتی‌که از کروم استفاده می‌کنید، باید با وارد‌کردن دوباره‌ی رمزعبور خود یا دریافت اعلان‌های احراز هویت دومرحله‌ای در دستگاه‌های دیگر، جزئیات آن را تأیید کنید.

پرچم مربوط به گذرواژه در مخزن Chromium Gerritt به‌عنوان روشی جایگزین برای احراز هویت هنگام تکمیل خودکار رمزهای عبور ذخیره‌شده در کروم دیده شده است. به‌نطر می‌رسد پس از انتشار عمومی این ویژگی، کاربران باید آن را به‌طوردستی روشن کنند؛ البته امکان دارد فعال‌بودن پیش‌فرض این قابلیت در آینده تغییر کند. به‌نوشته‌ی DigitalTrends، پرچم جدید در مخزن کرومیوم گوگل، شبیه پرچم مشابه‌ دیگری است که ماه قبل دیده شد و به کاربران اجازه می‌دهد از داده‌های بیومتریک برای مشاهده‌ی رمزهای عبور ذخیره‌شده در این مرورگر بهره ببرند.

درحال‌حاضر، برای مشاهده‌ی رمزهای عبور ذخیره‌شده در کروم یا استفاده از قابلیت پرکردن خودکار فرم در وب، درصورت استفاده از ویندوز یا مک از شما درخواست می‌شود رمزعبور کامپیوتر را دوباره وارد کنید. همچنین، اگر از کروم‌بوک استفاده می‌کنید، از شما درخواست می‌شود رمزعبور حساب گوگلتان را وارد کنید.

این فرایند می‌تواند برای برخی افراد کمی دشوار باشد؛ مخصوصاً وقتی می‌توانید از اثرانگشت خود در سافاری مک یا ویندوز Hello روی کامپیوترهای شخصی سازگار با این ویژگی استفاده کنید. اکنون کروم با پیروی از این مجموعه، به شما اجازه می‌دهد به‌جای واردکردن مجدد گذرواژه، از داده‌های بیومتریک بدین‌منظور بهره ببرید.

کامپیوترهای ویندوزی مجهز به حسگر اثرانگشت به‌همین‌ترتیب کار خواهند کرد و پرچم جدید برای همه‌ی مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم ازجمله مایکروسافت اج دردسترس خواهد بود. این قابلیت با روش تشخیص‌ چهره نیز کار می‌کند یا اگر کامپیوتر شما به حسگرهای بیومتریک مجهز نیست، می‌توانید از پین‌کد چهاررقمی استفاده کنید. این روش روی کروم‌بوک‌های سازگار نیز فعال است.

پرچم جدید کروم علاوه‌بر بهبود امنیت، انجام کارها را نیز بسیار روان‌تر می‌کند. هرکسی که به کامپیوتر یا رمزعبور گوگل شما دسترسی داشته باشد، با فعال‌بودن این احراز هویت بیومتریک همچنان نخواهد توانست به کل فهرست گذرواژه‌های شما دسترسی داشته باشد.

این پرچم برای تکمیل خودکار اطلاعات حساس مخاطبان و کارت‌های اعتباری نیز کار می‌کند. به‌عنوان مثال، هنگام خرید آنلاین می‌توانید درخواستی برای بازکردن قفل تکمیل خودکار با اثرانگشت خود دریافت کنید و پس از احراز هویت، کروم جزئیات شما را در فرم مرتبط درج خواهد کرد. این ویژگی شامل اطلاعات کارت اعتباری نیز می‌شود؛ اگرچه همچنان باید کد امنیتی سه‌رقمی کارت را به‌طوردستی وارد کنید.

به‌طورکلی، پرچم جدید کروم استفاده از این مرورگر را در مک‌بوک یا ویندوز بسیار آسان‌تر می‌کند. درحال‌حاضر، این ویژگی در نسخه‌های پایدار یا بتا دردسترس نیست و هیچ جدول زمانی مشخصی برای ارائه‌ی آن وجود ندارد. به‌هرحال، انتظار داریم به‌زودی شاهد انتشار نسخه‌ی آزمایشی و پس‌از‌آن نسخه‌ی نهایی در کانال پایدار این مرورگر باشیم.