با توجه به اطلاعاتی که تاکنون پیرامون سونی اکسپریا ۵ مارک ۴ منتشر شده، به نظر می‌رسد این گوشی بتواند بهترین پرچم‌دار کوچک سال ۲۰۲۲ باشد.

اینطور که به نظر می‌رسد، سونی می‌خواهد به‌زودی از گوشی پرچم‌دار اکسپریا ۵ مارک ۴ رونمایی کند. محصولی که به‌تازگی در خبرهای مختلف هم شاهد انتشار اطلاعاتی پیرامون آن بوده‌ایم. البته تعداد این خبرها خیلی محدود است که نشان می‌دهد سونی می‌خواهد تا جایی که امکان دارد، اطلاعات پیرامون این گوشی را از کاربران مخفی نگه دارد. اما با تمام این تفاسیر، برخی از افشاگران توانسته‌‌اند هر طور که شده یک سری اطلاعات از اکسپریا ۵ مارک ۴ بدست بیاورند که از جمله این موارد می‌توان به قیمت و پشتیبانی آن از شارژ بی‌سیم اشاره کرد. محصولی که گفته می‌شود در مقایسه با پرچم‌داران بزرگ امروزی، ابعاد کوچک‌تر و جمع و جورتری خواهد داشت.

روز گذشته هم یکی از موثق‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری یعنی ZACKBUKS، در شبکه‌ی اجتماعی ویبو اطلاعاتی از مشخصات فنی این گوشی را با کاربران به اشتراک گذاشته است که از جمله این موارد می‌توان به نمایشگر ۶٫۰ اینچی، ضخامت ۶۷ میلی‌متری، طراحی تیز گوشه‌ها (مشابه طراحی همیشگی گوشی‌های سونی)، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، باتری پرظرفیت و بهره‌مندی از دوربینی مشابه دوربین اکسپریا ۱ مارک ۴ اشاره کرد. البته در رابطه با دوربین این گوشی باید بگوییم ظاهرا لنزی که مشابه لنز بکار رفته در اکسپریا ۱ مارک ۴ خواهد بود، تله‌فوتو است.

این افشاگر در ادامه‌ی صحبت‌های خود به این موضوع نیز اشاره داشته که قلب تپنده‌ی این گوشی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ خواهد بود تا بدین ترتیب اکسپریا ۵ مارک ۴ احتمالا بتواند لقب بهترین گوشی کوچک سال ۲۰۲۲ را از لحاظ توان سخت‌افزاری به خود اختصاص دهد.

حال نکته‌ی جالب اینجاست که سونی اکسپریا ۱ مارک ۴ را که پرچم‌دار پریمیوم شرکت به حساب می‌آید، با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار کرده است. در حالی که قصد دارد برای اکسپریا ۵ مارک ۴ از مدل پلاس این تراشه استفاده کند. معمولا گوشی‌های سری ۵ و ۱ سونی در هر سال از یک پردازنده بهره می‌بردند اما امسال، حداقل با توجه به اخباری که در اختیار داریم، وضعیت متفاوت خواهد بود.

رونمایی از اکسپریا ۵ مارک ۴ در تاریخ ۱ سپتامبر (۴ روز دیگر) رخ خواهد داد. سونی حتی تیزری را هم در رابطه با این رویداد خود منتشر کرده و نام آن را «Go Compact» گذاشته است که نشان می‌دهد تمرکز شرکت در این رویداد روی محصول یا محصولاتی است که ابعاد کوچکی دارند. برخی از منابع خبری معتقد هستند ۶ اینچ برای یک محصولی که بخواهیم آن را Compact بنامیم همچنان بزرگ است. در نتیجه تصور می‌کنند سونی شاید بخواهد از دو مدل گوشی رونمایی کند که یکی از آن‌ها، کوچک‌تر از ۶ اینچ خواهد بود.

از آن‌جایی که خبر تولید اکسپریا ۵ مارک ۴ به عنوان یک پرچم‌دار نسبتا کوچک این روزها زیاد شنیده می‌شود، کاربران انتظار دارند سونی حتی رقیبی برای آیفون ۱۳ مینی (کوچک‌ترین پرچم‌دار اپل با اندازه‌ی ۵٬۴ اینچ) هم تولید کند. برخی از خبرگزاری‌ها معتقدند گوشی مورد نظر، جانشین سونی اکسپریا XZ2 کامپکت خواهد بود که در سال ۲۰۱۸ راهی بازار شد. محصولی با توان سخت‌افزاری بالا و نمایشگری ۵.۰ اینچی. در حال حاضر حدس و گمان زیادی در رابطه با پرچم‌داران مورد انتظار سونی وجود دارد که برای اطمینان از صحت آن‌ها باید چهار روز منتظر بمانیم.