متا در ادامه گسترش قابلیت‌های جدید مبتنی بر NFT در شبکه‌های اجتماعی خود، این بار قابلیت پست کردن NFT در فیسبوک و اینستاگرام را برای کاربران منتخب ایالات متحده آمریکا عرضه کرده است. این شرکت بزرگ فناوری قصد دارد با ارائه‌ی این قابلیت اشتراک‌گذاری NFT‌ را برای کاربران آسان‌تر کند. آن‌ها برای انجام این کار نیاز دارند تا تنها یکبار حساب خود را به والت‌هایی(Wallet) مانند MetaMask ،Trust Coinbase و Dapper وصل کنند. پس از آن، اگر در تنظیمات کاربری در هر یک از اپلیکیشن‌ها گزینه‌ی اشتراک‌گذاری هم‌زمان فعال باشد، کیف پول کاربر به طور خودکار شناسایی می‌شود.
NFT‌ها، در توییتر مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته‌اند و کاربران سرویس اشتراک Twitter Blue می‌توانند حساب کاربری خود را به کیف پول‌های کریپتو خود متصل‌ کنند و از NFTها به عنوان تصویر پروفایل در شبکه اجتماعی توییتر بهره ببرند. اکنون، استفاده‌ی اینستاگرام و متا از NFTها، گام دیگری است که شرکت‌های Web2 برای حرکت به سمت فضای Web3 برمی‌دارند.

متا در حال حاضر از والت‌هایی نظیر Ethereum ،Polygon و Flow NFT در فیسبوک و اینستاگرام پشتیبانی می‌کند. وقتی صحبت از کیف پول‌های کریپتو به میان می‌آید کاربران می‌توانند به والت‌هایی نظیر MetaMask ،Rainbow ،Trust Wallet ،Coinbase Wallet و Dapper برای تأیید و اشتراک NFT‌ها متصل شوند. متا می‌گوید وقتی NFT‌ها در اینستاگرام یا فیس‌بوک به اشتراک گذاشته می‌شوند، هنرمند و مالک آن به‌طور خودکار تگ خواهند شد و هیچ هزینه‌ای برای اشتراک‌گذاری آن دریافت نمی‌شود. پیش‌تر خبرهای مختلفی در مورد تصمیم شرکت متا برای اضافه کردن NFT‌ها به اینستاگرام مطرح شده است.

اواخر سال گذشته میلادی، «آدام موسری»، مدیر عامل شرکت اینستاگرام به این موضوع اشاره کرده بود که تیمی حرفه‌ای به صورت متمرکز در حال بررسی اضافه کردن NFT‌ها به این شبکه اجتماعی است تا کاربران بتوانند NFT را به صورت تصویر پروفایل خود نمایش دهند و حتی بتوانند NFT ایجاد کرده و به خرید و فروش آن بپردازند. همچنین تعدادی از مدیران متا از علاقه‌ی خود به افزودن قابلیت بهره‌گیری از NFT در پلتفرم‌های خود خبر دادند. مدیرعامل اینستاگرام در این رابطه گفت: «من بر این باورم که فناوری‌های NFT و بلاک‌چین در واقع به اشتراک گذاشتن اعتماد و قدرت هستند. اما اینستاگرام اساساً یک پلتفرم متمرکز است، بنابراین یکی از دلایلی که ما با تعداد کاربران کمی این قابلیت را شروع می‌کنیم این است که می‌خواهیم مطمئن شویم که می‌توانیم از جامعه چیزهای جدیدی یاد بگیریم.»

این موضوع که مرز بین فیسبوک و اینستاگرام روز‌به‌روز کم‌رنگ‌تر از قبل می‌شود، هیچ جای تعجبی ندارد. متا از یک دهه پیش که اینستاگرام را تصاحب کرد، قابلیت‌های زیادی به این اپلیکیشن اضافه کرده که پیوند فیسبوک و اینستاگرام را عمیق‌تر می‌کند. به عنوان مثال، استوری‌های اینستاگرام را می‌توان در فیسبوک منتشر کرد، پست‌های اینستاگرام را می‌توان به راحتی در فیسبوک به اشتراک گذاشت و همچنین پرداخت‌های اینستاگرامی به سادگی در فیسبوک نیز قابل انجام است.

هنوز مشخص نیست که این قابلیت جدید متا چه زمانی برای عموم کاربران فعال خواهد شد. متا همچنین برخی از قابلیت‌های جدید را با هدف رقابت با تیک‌تاک در اختیار کاربران این دو شبکه اجتماعی قرار داده است. برای مثال، کاربران اینستاگرام، علاوه بر امکان ایجاد ویدیوهای ریلز با استوری‌های به اشتراک گذاشته، اکنون می‌توانند ویدیوهای ریلز خود را در فیسبوک نیز منتشر کنند. همچنین تولیدکنندگان محتوا، اکنون در فیسبوک می‌توانند با استفاده از استوری‌هایی که قبلاً به اشتراک گذاشته‌اند، یک ویدیوی ریلز بسازند و آن را هم در اینستاگرام و هم در فیسبوک به اشتراک بگذارند.