مایکروسافت در آپدیت جدید ویندوز ۱۱ که اکنون برای کانال توسعه‌دهندگان هم در دسترس قرار دارد در حال آزمایش تسکبار مخصوص تبلت است؛ این تسکبار در ابتدا در ماه فوریه معرفی شده بود اما مایکروسافت بعدا آن را برای توسعه‌ی بیشتر از ویندوز ۱۱ حرف کرد.

اگر از کاربران ویندوز ۱۰ هستید و آپدیت‌های آن را طی چندین ماه اخیر دریافت کرده‌اید، احتمالا می‌دانید که در ماه فوریه، تسکبار این سیستم‌عامل یک سری قابلیت‌های جدید دریافت کرده تا کاربران تبلت‌های ۲ در ۱ هم بتوانند بهترین استفاده را از آن داشته باشند. اما کمی بعد این قابلیت برای توسعه‌ی بیشتر از آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ حذف شد. حالا اما مایکروسافت بار دیگر قصد دارد آن را برای محصولات واجد شرایط عرضه کند.

شرکت ردموندی در یک پست وبلاگ گفته که این تسکبار به عنوان بخشی از آپدیت جدید ویندوز، برای کانال توسعه‌دهندگان عرضه خواهد شد و فقط هم در دسترس کاربرانی قرار خواهد گرفت که محصولاتی مثل تبلت ۲ در ۱ دارند و نه لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای رومیزی.

تسکبار مخصوص تبلت ویندوز ۱۱ به گونه‌ای طراحی شده که وقتی کاربر با آن کار نمی‌کند، پنهان می‌شود تا آن‌ها فضای بیشتری برای کار با نمایشگر داشته باشند. البته این پنهان شدن فقط به گونه‌ای است که اپ‌های روی آن قابل رویت نیستند؛ کاربر همچنان می‌تواند به ساعت، تاریخ و مواردی از این دست دسترسی داشته باشد که در تصویر زیر می‌توانید خیلی بهتر متوجه منظورمان شوید.

یک قابلیت جدید دیگر هم که قرار است به ویندوز ۱۱ اضافه شود، مربوط به تنظیمات است. در آپدیت جدید، منوی تنظیمات از لحاظ انیمیشن، تغییری جزئی خواهد داشت به این صورت که اکنون آیکن‌ها وقتی که آن‌ها را انتخاب می‌کنیم، کاملا ثابت نیستند. البته متحرک بودن آن‌ها فقط برای یک لحظه‌ی بسیار کوتاه است و پس از آن دوباره آیکن ثابت می‌شود.

این آپدیت جدید ویندوز ۱۱ علاوه بر تغییرات یادشده، یک سری باگ‌های این سیستم‌عامل را هم در بخش تنظیمات، ویجت‌ها و تسک‌منجر برطرف خواهد کرد. لازم به ذکر است کاربران کانال توسعه‌دهنده‌ی ویندوز (Dev Channel) هم اکنون می‌توانند با مراجعه به تنظیمات ویندوز، بخش آپدیت، نسخه‌ی پیش‌نمایش جدید را با شماره بیلد ۲۵۱۹۷ دریافت کنند.