با وجود اینکه اینتل هنوز پردازنده‌های نسل ۱۳ خود را معرفی نکرده، ولی روز‌به‌روز اطلاعات بیشتری از این پردازنده‌ها فاش می‌شود. بر اساس اطلاعات فاش شده، این پردازنده‌ها نسبت به نسل قبلی خود ارتقای قابل توجهی به حساب می‌آید. حالا بعد از افشای بنچمارک Core i5-13600K، می‌توانیم به قابلیت‌های این پردازنده هم بپردازیم.

در این بنچمارک، پردازنده‌ی موردنظر دارای سرعت پایه‌ ۳.۴۰ گیگاهرتز و سرعت بوست ۵.۱ گیگاهرتز بوده است. در بنچمارک گیک‌بنچ، Core i5-13600K در تست تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۹۰۹ را ثبت کرده و در تست چندهسته‌ای موفق به دریافت امتیاز ۱۶۰۶۴ شده است.

این پردازنده در مقایسه با Ryzen 7 5800X و Ryzen 9 5950X در تست تک‌هسته‌ای به ترتیب ۱۴ و ۱۵ درصد عملکردی بهتری داشته است. در تست چند‌هسته‌ای، عملکرد آن مشابه با Ryzen 9 5950X است ولی نسبت به Ryzen 7 5800X حدود ۴۳ درصد سرعت بیشتری به ارمغان می‌آورد.

در این میان احتمالا بسیاری از کاربران دوست دارند بدانند که این تراشه نسبت به نسل قبلی خود تا چه حد بهبود پیدا کرده است؟ در تست تک‌هسته‌ای، پردازنده‌ی جدید فقط ۵ درصد سریع‌تر از نسل قبلی ظاهر شده است. اما در تست چندهسته‌ای، شاهد اختلاف ۲۶ درصد این دو هستیم. با توجه به نتایج بنچمارک فاش شده از Core i7-13700KF، پردازنده‌ی Core i5-13600K نسبت به برادر گران‌تر خود در تست تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب ۸ درصد و ۱۳ درصد ضعیف‌تر عمل می‌کند.

رقیب مستقیم آن، پردازنده‌ی Ryzen 5 7600X است که در تست تک‌هسته‌ای ۱۲ درصد سرعت بیشتری نسبت به پردازنده‌ی اینتل ارائه می‌دهد. اما در عوض در تست چندهسته‌ای که اهمیت بیشتری دارد، پردازنده‌ی اینتل ۴۱ درصد سریع‌تر است.

به طور کلی به نظر می‌رسد Core i5-13600K در زمینه‌ی چندهسته‌ای یک پردازنده‌ی بسیار قدرتمند محسوب می‌شود و در این رابطه نسبت به Core i9-12900K فقط ۱۰ درصد سرعت کمتری به ارمغان می‌آورد. با این حال باید خاطرنشان کنیم این پردازنده هنوز راهی بازار نشده و بنابراین برای این که در مورد عملکرد این پردازنده‌ها با قاطعیت صحبت کنیم، باید منتظر عرضه و بررسی‌های گسترده بر روی آن‌ها بمانیم.