اپل واچ سری ۸ و واچ اولترا ساعت‌های هوشمندی هستند که اپل در رویداد ماه سپتامبر خود به همراه گوشی‌های سری آیفون ۱۴ از آن‌ها رونمایی کرد. اپل این محصولات را اکنون راهی بازار کرده اما ظاهرا مشخص شده که میکروفون آن‌ها دچار مشکل شده است. البته اپل از وجود چنین مشکلی اطلاع دارد و به این موضوع نیز اشاره کرده که کاربران قادر نیستند سیری را فرا بخوانند چون این دستیار صوتی اصلا چیزی نمی‌شنود و همچنین در ضبط یادداشت‌های صوتی هم با مشکل مواجه شده‌ است. علاوه بر این‌ها، در برقراری تماس هم مشکل یادشده وجود دارد چون عملا هیچ صدایی توسط دستگاه دریافت نمی‌شود.

از توضیحات اپل متوجه شده‌ایم که به صورت کلی هر اپلیکیشنی که برای کار کردن به میکروفون اپل واچ سری ۸ و واچ اولترا وابسته است، به درستی کار نمی‌کند. برای مثال اپلیکیشن Noise به محض اجرا شدن پیام «Measurement Suspended» را به نمایش می‌گذارد به این معنا که اندازه‌گیری متوقف شده است. خوشبختانه اپل می‌گوید این مشکل سخت‌افزاری نیست و اگر کاربران با آن مواجه شدند، کافی است یک‌بار آن را ریستارت کنند. همچنین این شرکت آمریکایی توصیه کرده که کاربران ساعت را به آخرین نسخه‌ی نرم‌افزاری موجود بروزرسانی کنند که این یعنی اپل در حال کار روی یک آپدیت است و احتمالا به‌زودی شاهد انتشار آن خواهیم بود.

این مشکل گریبان‌گیر یک سری از کاربران اپل واچ سری ۸ و واچ اولترا شده و نه همه‌ی آن‌ها. طبق گفته‌ی این افراد، میکروفون در ابتدا سالم است اما بعد از مدتی کاملا از کار می‌افتد. اما با این حال اپل این مشکل را موقتی خوانده که این یعنی نباید جای نگرانی باشد.

گوشی‌های سری آیفون ۱۴ هم با دریافت نسخه‌ی جدید iOS 16 با یک سری مشکل مواجه شدند که اپل با ارائه‌ی آپدیت نرم‌افزاری تا حدودی آن‌ها را برطرف کرد. حالا می‌بینیم که ساعت‌های هوشمند این شرکت هم دچار مشکل شده‌اند که امیدواریم آن‌ها هم با دریافت یک آپدیت به شرایط خوب خود بازگردند. حال این آپدیت چه زمانی قرار است برای محصولات یادشده منتشر شود موضوعی است که فعلا اطلاعی از بابت آن نداریم.

اپل واچ سری ۸ در حال حاضر با قیمت ۴۰۰ دلار برای مدل مجهز به GPS و ۵۰۰ دلار برای مدل GPS و LTE در دسترس قرار دارد. مدل اولترا اما در یک مدل با قیمت ۸۰۰ دلار راهی بازار شده است.