خبرنگار وال استریت ژورنال اخیرا قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ و اپل واچ اولترا را مورد بررسی قرار داده که همین بررسی نگرانی‌هایی را در مورد دقت این مشخصه ایجاد کرده است. حالا اپل برای شفاف‌سازی در مورد این موضوع، توضیحاتی را مطرح کرده است.

برای بررسی این موضوع، این خبرنگار از یکی از متخصصان مربوط به تصادف رانندگی خواسته که با سرعت با دو ماشین پارک شده تصادف کند. برای این تست، راننده یک اپل واچ اولترا به مچ دست خود بسته و در دو ماشین پارک شده هم آیفون ۱۴ پرو مکس و پیکسل ۶ قرار گرفته که هر دو گوشی از قابلیت تشخیص تصادف بهره می‌برند.

اما در کمال تعجب، تمام این گجت‌ها فقط گاهی اوقات موفق به تشخیص تصادف شده‌اند. خبرنگار وال استریت ژورنال در این زمینه با اپل تماس گرفته و این شرکت هم در پاسخ گفته که در چنین محیطی و در صورت قرارگیری آیفون در ماشین‌هایی که حرکت نمی‌کنند، سیگنال کافی برای تشخیص تصادف ارائه نمی‌شود.

بر اساس اعلام اپل، برای تشخیص تصادف ابتدا باید گجت تشخیص دهد که در یک ماشین در حال حرکت قرار دارد. الگوریتم توسعه یافته توسط اپل در این زمینه موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال سنسورهای حرکتی می‌توانند تغییرات ناگهانی در حرکت را تشخیص دهند و همچنین میکروفون‌ها هم قادر به تشخیص صدای بلند مربوط به تصادف هستند. فشارسنج می‌تواند تغییرات فشار هوا را هنگام باز شدن کیسه‌های هوا تشخیص دهد و از طرف دیگر باید به تشخیص تغییر ناگهانی سرعت توسط GPS هم اشاره کنیم. همچنین نباید بلوتوث و CarPlay را از قلم بیندازیم که یک سیگنال دیگر برای حضور فرد در ماشین محسوب می‌شوند.

این قابلیت برای تمام مدل‌های آیفون ۱۴، اپل واچ سری ۸، نسل دوم اپل واچ SE و اپل واچ اولترا ارائه شده است. البته در صفحه‌ی مربوط به این مشخصه در گوشی‌های آیفون ۱۴، پیامی مبنی بر اینکه این قابلیت نمی‌تواند تمام تصادف‌ها را تشخیص دهد، آمده است. بنابراین اگرچه چنین قابلیتی برای تمام تصادف‌ها مفید نخواهد بود، اما برای برخی حادثه‌های رانندگی می‌تواند جان افراد زیادی را نجات دهد.