اپل به‌تازگی آپدیت iOS 16.0.3 را به صورت رسمی و به منظور بهبود وضعیت اعلانات، افزایش سرعت دوربین در سری آیفون ۱۴ پرو و… منتشر کرد.

از زمانی که اپل iOS 16 را رسما برای گوشی‌های خود منتشر کرده تاکنون، کاربران مشکلات زیادی را گزارش داده‌اند که از جمله این موارد می‌توان به لرزش دوربین در اپلیکیشن‌های شخص ثالث نظیر اینستاگرام، مشکل اعلانات و… اشاره کرد که البته اپل برخی از این مشکلات را با ارائه‌ی یک سری آپدیت نه چندان پرحجم برطرف کرد. اما همچنان برخی از این مشکلات پابرجا مانده‌اند که از جمله این موارد می‌توان به وجود باگ در بخش اعلانات، سرعت پایین اپلیکیشن دوربین و… اشاره کرد.

اما این شرکت آمریکایی به‌تازگی با عرضه‌ی iOS 16.0.3 تلاش کرده تا تمام این مشکلات را برطرف کند. برای دریافت این آپدیت کافی است وارد تنظیمات اصلی گوشی شده و در بخش General و سپس Software Update، چک کنید ببینید آیا آپدیت جدیدی در دسترس قرار دارد یا خیر. این آپدیت با شماره ۲۰A392 عرضه شده و تمام کاربرانی که گوشی‌های خود را به iOS 16 آپدیت کرده‌اند می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این یعنی دارندگان گوشی‌های آیفون ۸ به بالا می‌توانند iOS 16.0.3 را هم دریافت کنند.

از جمله مشکلاتی که در این نسخه از سیستم‌عامل iOS طبق گفته‌های اپل برطرف شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم دریافت اعلانات مربوط به تماس‌های دریافتی در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس
  • مشکل در ارسال اعلانات یک سری از اپلیکیشن‌ها در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس
  • مشکل کاهش صدای میکروفون در طول تماس‌های CarPlay در گوشی‌های سری آیفون ۱۴
  • سرعت پایین دوربین در هنگام اجرا شدن یا سوییچ بین لنزهای مختلف در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس
  • کرش کردن اپلیکیشن میل بعد از اجرا یا بعد از دریافت ایمیل ناقص


اینطور که به نظر می‌رسد، تقریبا می‌توان گفت این آپدیت بیشتر با هدف برطرف کردن مشکلات سری آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس عرضه شده اما با این حال برای تمام گوشی‌های واجد شرایط برای دریافت iOS 16 در دسترس قرار دارد. اپل قبل از عرضه‌ی این آپدیت، iOS 16.0.2 را برای گوشی‌های خود عرضه کرده بود. در آن آپدیت به یک سری از مشکلات نظیر هشدار مربوط به کپی و پیست (درخواست مکرر مجوز برای پیست کردن نوشته‌ها در یک اپلیکیشن بعد از کپی کردن آن از یک اپلیکیشن دیگر)، لرزش دوربین آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس در اپ‌های شخص ثالث و… رسیدگی شده بود. علاوه بر این‌ها، آپدیت iOS 16.1 هم در مرحله‌ی بتا قرار دارد و اپل فعلا آن را برای توسعه‌دهندگان و کاربرانی که عضو برنامه‌ی بتا هستند عرضه کرده است. در این آپدیت، بیشتر تمرکز اپل روی عرضه‌ی قابلیت‌های جدید است تا بهبود مشکلات.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که باید دید آیا اپل در iOS 16.0.3 به آن توجه کرده یا خیر، طول عمر پایین باتری است. اگر خبرها را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که بسیاری از کاربران اپل از طول عمر پایین باتری گوشی‌های خود گله‌مند بوده‌اند به گونه‌ای که حتی چندین روز بعد از آپدیت به iOS 16 هم این مشکل پابرجا بوده و حتی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را هم شامل شده است. مشخص نیست آیا در این آپدیت جدید، مشکل یادشده برطرف شده یا خیر.