به‌تازگی تصویر محافظ صفحه سری گلکسی S23 به بیرون درز پیدا کرده که به لطف آن متوجه شده‌ایم پنل جلویی این گوشی‌ها چه طراحی خواهد داشت.

سامسونگ قصد دارد اوایل سال میلادی آینده (احتمالا دی ماه امسال) از گوشی‌های سری گلکسی S23 در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی کند. در همین راستا این روزها حجم و تعداد خبرهایی که پیرامون این گوشی‌ها منتشر می‌شود بسیار افزایش پیدا کرده است. به‌تازگی هم تصاویر محافظ صفحه این سه گوشی منتشر شده که به لطف آن‌ها توانستیم متوجه شویم پنل جلوی آن‌ها چگونه خواهد بود.

اگر این تصاویر واقعا مربوط به محافظ صفحه سه گوشی یادشده باشند، باید انتظار داشته باشیم گلکسی S23 اولترا تنها محصول با حواشی نابرابر در اطراف نمایشگر باشد. این محصول در دو طرف پنل اندکی انحنا دارد و همین موضوع هم سبب می‌شود عملا هیچ حاشیه‌ای را در این بخش‌ها شاهد نباشیم. از آن طرف در بخش بالا و پایین پنل حواشی اگرچه بسیار کوچک هستند اما با این حال دیده می‌شود.

در گلکسی S23 پلاس و S23 هم اندازه‌ی حاشیه‌های اطراف نمایشگر کاملا با هم برابر هستند اما با توجه به این تصاویر می‌توان به وضوح متوجه شد که اندازه‌ی این حاشیه‌ها در گلکسی S23 بیشتر از مدل پلاس است. با این طراحی، هر سه گوشی پرچم‌دار مورد انتظار سامسونگ در مقایسه با نسل قبل تفاوت خاصی از این حیث نخواهند داشت. همچنین هر سه گوشی باز هم روی بالاترین قسمت پنل خود یک حفره جهت تعبیه‌ی دوربین سلفی خواهند داشت.

در گلکسی S23 اولترا قرار است از نسل دوازدهم فناوری OLED سامسونگ استفاده شود. نمایشگری که به اپل این امکان را داد تا محصولی را با بیشینه‌ی روشنایی ۲۰۰۰ نیت رونمایی و راهی بازار کند (آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس). اگر خبرهای مربوط به نمایندگان جدید اپل را دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید که وظیفه‌ی ساخت پنل نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس هم بر عهده‌ی سامسونگ بوده و این شرکت کره‌ای همچنین قصد دارد از همین پنل در قدرتمندترین گوشی سال آینده‌ی خود هم استفاده کند. حال آیا این شرکت فناوری بیشتری را برای نمایشگر S23 اولترا در نظر خواهد گرفت تا بتواند بهتر از اپل و آیفون ۱۴ پرو مکس ظاهر شود یا خیر مشخص نیست. این نمایشگر به احتمال زیاد ۶٫۸ اینچی و با وضوح +QHD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز تطبیق‌پذیر خواهد بود.

گلکسی S23 پلاس اما نمایشگری ۶٫۶ اینچی با پنلی از جنس داینامیک امولد با وضوح +FHD خواهد داشت (۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل). گفته می‌شود تراکم پیکسلی در این نمایشگر ۳۹۰ پیکسل بر هر اینچ و رفرش‌ریت آن هم تطبیق‌پذیر (۴۸-۱۲۰ هرتز) خواهد بود. علاوه بر این‌ها گفته می‌شود این پنل توسط یک پوشش گوریلا گلس ویکتوس در برابر صدمات محافظت می‌شود. همین مشخصات را در نمایشگری احتمالا ۶٫۱ اینچی برای گلکسی S23 هم شاهد خواهیم بود. این دو گوشی برخلاف مدل اولترا از نمایشگر LTPO OLED نسل ۱۲ بهره نخواهند برد چرا که قیمت آن‌ها بسیار پایین‌تر از مدل اولترا است.

همچنین انتظار می‌رود بیشینه‌ی روشنایی در دو مدل استاندارد و پلاس از سری گلکسی S23 هم به ۲۰۰۰ نیت نرسد چون در این گوشی‌ها از پنلی با فناوری قدیمی‌تر استفاده می‌شود. با این حال در اینکه این پنل‌ها کیفیت بالایی خواهند داشت شکی نیست چون سامسونگ بارها این موضوع را ثابت کرده که چقدر در زمینه‌ی تولید نمایشگر عملکرد خوبی دارد و تاکنون هم پرچم‌داری را راهی بازار نکرده که از این حیث بی‌کیفیت باشد. سری گلکسی S23 هم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، از این قاعده مستثنی نخواهد بود.