آپدیت جدید تلگرام با قابلیت‌هایی مانند امکان ایجاد موضوع یا تاپیک در گروه‌ها، استفاده همزمان از چند نام کاربری و همچنین تبدیل پیام‌های ویدیویی (Video Messages) به متن در اختیار کاربران قرار گرفت.
ایجاد موضوع در گروه‌ها

یکی از ویژگی‌های محبوب تلگرام، گروه‌ها هستند؛ گروه‌هایی که می‌توانند میزبان تعداد بالایی کاربر باشند. حالا تلگرام برای افزایش کاربرد این گروه‌ها، تصمیم گرفته امکان ایجاد موضوع در گروه‌ها با بیش از 200 عضو را فراهم کند.

این موضوع‌ها می‌توانند حکم چت‌های جداگانه در گروه‌ها را داشته باشند و از مدیا اشتراکی و تنظیمات نوتیفیکیشن اختصاصی خود پشتیبانی می‌کنند. اعضای گروه‌ها می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در موضوع‌های مختلف صحبت کنند.

امکان ایجاد موضوع در تنظیمات گروه فراهم شده و همچنین ادمین‌ها می‌توانند افراد ایجادکننده موضوع و مدیر آن‌ها را هم کنترل کنند.

استفاده همزمان از چند نام کاربری

یکی از قابلیت‌های آپدیت جدید تلگرام، امکان استفاده همزمان از چندین نام کاربری یا یوزرنیم است. بنابراین کاربران در کنار نام کاربری اصلی‌شان، می‌توانند به سراغ چندین یوزرنیم دیگر هم بروند. این ویژگی که با نام Collectible Usernames شناخته می‌شود، از شبکه بلاکچین TON استفاده می‌کند.

استفاده از این ویژگی رایگان نیست و باید نام‌های کاربری را در پلتفرم Fragment خریداری کنید. نام‌های کاربری Collectible برخلاف یوزرنیم‌های عادی، می‌توانند کمتر از 5 کاراکتر داشته باشند.

تبدیل پیام ویدیویی به متن

یکی از ویژگی‌های جذاب بروزرسانی جدید تلگرام مخصوص کاربران سرویس پریمیوم است. تلگرام حالا به کاربران سرویس پولی پریمیوم اجازه می‌دهد که پیام‌های ویدیویی یا ویدیو مسیج‌ها را به متن تبدیل کنند.

پک‌های جدید ایموجی، بازطراحی نایت مود iOS و تغییر اندازه متن در اندروید


در این بروزرسانی با 12 پک ایموجی جدید روبه‌رو هستیم و کاربران پریمیوم می‌توانند از آن‌ها در هر پیام و کپشنی استفاده کنند. علاوه بر این، تلگرام حالت شب یا نایت مود را هم برای کاربران iOS بازطراحی کرده تا تعادل بیشتری داشته باشد و هنگام اسکرول میان چت‌ها عملکرد بهتری از خودش نشان دهد.

در این بروزرسانی تلگرام امکان افزایش متن تمام چت‌ها از هدر ریپلای گرفته تا پیش نمایش لینک‌ها را برای کاربران فراهم کرده است.

تلگرام چندین بهبود طراحی را در این آپدیت اعمال کرده که شامل انیمیشن جدید هنگام سوایپ کردن به سمت چپ برای پاسخ دادن می‌شود. در نهایت با ایموجی‌ها تعاملی و ری‌اکشن‌های جدیدی هم روبه‌رو هستیم.