اولین سری میان‌رده پیکسل، یعنی Pixel 3a و Pixel 3a XL، در سال ۲۰۱۹ عرضه شدند. این دستگاه‌ها به مصرف‌ کنندگان آن ها این فرصت را می‌دادند که یک تلفن با دوربین مناسب و با قیمتی عالی داشته باشند. مطمئنا، این دو دستگاه بدنه پلاستیکی داشتند و کسانی که گوشی را خریدند با توانایی پردازش تصویر گوگل در دوربین دستگاه و مقرون به صرفه بودن قیمت آن مجاب به خرید شدند.

گوگل در نهایت تصمیم گرفت گزینه بزرگ‌تر XL برای گوشی‌های میان رده خود را کنار بگذارد. زیرا 4a، 4a(5G)، 5a و 6a را بدون وجود یک نسخه بزرگ‌تر عرضه کرد. اکنون ما شاهد فاش شدن برخی از مشخصات مهم Pixel 7a از جمله اطلاعات افشاگر جدید توییتر یعنی Kuba Wojciechowski هستیم. کوبا نیز مانند برخی دیگر از افشاگران اطلاعاتی معتقد است این دستگاهی که در ابتدا Pixel 7 Ultra تصور می‌شد در واقع همان Pixel 7a است.

Wojciechowski خاطرنشان می‌کند که پس از انجام برخی بررسی‌های عمیق در فایل درایورهای دوربین، متوجه شد که تنظیمات دوربین برای Lynx در مقایسه با Pixel 22 Premium که برای Pixel 7 و Pixel 7 Pro بود، حالا همان Pixel 22 Mid-range نامیده می‌شود. در اینجا یک سرنخ مهم دیگر وجود دارد و احتمالا آن هم سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN1 سامسونگ است که در ابتدا توسط این توسعه دهنده بر روی تنظیمات دوربین دستگاه با اسم رمز Lynx (به احتمال زیاد Pixel 7a) مشاهده شده بود، حذف شده است.

کوبا می‌گوید که از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای بررسی دو سنسور جدید به کارگیری شده در میان رده‌ها، در طول آزمایش استفاده شده است. بنابراین دو حسگر تصویری که اکنون برای این دستگاه فهرست شده‌اند عبارتند از “l10_wide” (IMX787) و “l10_UW” (IMX712). این بدان معناست که Pixel 7a دارای چینش دوربین دوگانه در پشت دستگاه با یک دوربین عریض و فوق عریض خواهد بود. Wojciechowski اشاره کرده است که هیچ لنز تله فوتو در لیست وجود ندارد.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، او همچنین گفته است که IMX787 یک ارتقاء بزرگ نسبت به IMX363 قدیمی است و باید 7a را به انتخاب بهتری برای کیفیت دوربین در میان رده‌ها تبدیل کند. وی همچنین می‌گوید که پنل 1080p ساخت سامسونگ خواهد بود و دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است. برای مقایسه، نمایشگر پیکسل 6a دارای نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتز است.

پروژه Lynx (احتمالا Pixel 7a) اولین دستگاه مجهز به تراشه Google Tensor خواهد بود که دارای تراشه بلوتوث و Wi-Fi ساخت Qualcomm با مدل WCN6740 است. ما ترجیح می‌دهیم که در تراشه تنسور از مودم 5G کوالکام استفاده شود، اما این یک شایعه برای آینده تراشه‌های گوگل است. Pixel 6a جولای سال گذشته عرضه شد و Pixel 7a به احتمال زیاد تا سال آینده رونمایی نخواهد شد. نظر شما کاربران ترنجی درباره مشخصات احتمالی Pixel 7a چیست؟! آیا گوگل با وجود چنین دستگاهی می‌تواند در بازار میان‌ رده‌ها به رقیبی قدرتمند برای سامسونگ تبدیل شود؟!