فراخوان شغلی اپل نشان می‌دهد این شرکت روی «سرویسی ویدئویی با محتوای سه‌بعدی» و «دنیایی مجازی» شبیه به متاورس کار می‌کند.
مارک گارمن، افشاگر خوش‌سابقه‌ی بلومبرگ، با استناد به فراخوان شغلی اپل به جدیدترین برنامه‌هایی اشاره کرده که این شرکت برای هدست واقعیت ترکیبی‌اش تدارک دیده است. گارمن می‌گوید اپل با برنامه‌ریزی مفصل قصد دارد تجربه‌ی کار با هدست خود را بسیار لذت‌بخش کند تا افراد زیادی به آن توجه نشان دهند.

اپل سال‌ها است که در بازار جدیدی ورود نکرده است و براساس شایعه‌ها، این شرکت سال آینده با رونمایی هدست واقعیت ترکیبی به رقیب مستقیم متا (فیسبوک سابق) تبدیل می‌شود. هدست واقعیت ترکیبی اپل را وارد عصر جدیدی می‌کند. این هدست احتمالاً بین ۲٬۰۰۰ تا ۳٬۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و با پردازنده‌ی پرقدرت و بهینه‌ی M2 تولید خواهد شد که در کامپیوترهای سری مک استفاده شده است.

گفته می‌شود هدست واقعیت ترکیبی اپل بیش از ۱۰ دوربین در بخش داخلی و خارجی خود دارد و از پروضوح‌ترین صفحه‌نمایش در بین هدست‌های تولید انبوه استفاده می‌کند. مدتی پیش اعلام شد هدست اپل از سیستم‌عامل جدیدی به نام realityOS استفاده می‌کند. سیستم‌عامل مذکور میزبان نسخه‌ی واقعیت ترکیبی اپلیکیشن‌هایی مثل Messages و FaceTime و Maps خواهد بود. مارک گارمن می‌گوید اولین نسخه‌ی سیستم‌عامل جدید اپل که با کدنام Oak شناخته می‌شود، در حال گذراندن مراحل پایانی توسعه است و تا سال آینده آماده می‌شود.

اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل محصولی پرچم‌دار خواهد بود و ممکن است با نام Reality Pro یا Reality One رونمایی شود. با درنظرگرفتن نام سیستم‌عامل (realityOS) و ابزارهایی نظیر RealityKit که برای توسعه‌ی محتوای واقعیت افزوده کاربرد دارند، استفاده از واژه‌ی Reality در نام هدست اپل منطقی به‌نظر می‌رسد.

به‌گفته‌ی مارک گارمن، اپل در ماه‌های اخیر تغییراتی در «گروه توسعه‌ی فناوری» (TDG)، مسئول پروژه‌ی هدست واقعیت ترکیبی، اعمال کرده است. همچنین، این شرکت به‌دنبال جذب نیروهای جدید برای پروژه‌ی واقعیت ترکیبی است. شماری از فهرست‌های شغلی مدنظر اپل نشان می‌دهند تولیدکننده‌ی آیفون در حال تقویت فرایند توسعه‌ی محتواهای واقعیت ترکیبی است.

فهرست‌های شغلی به ساخت سرویسی ویدئویی نیز اشاره می‌کنند. این سرویس مخصوص هدست واقعیت ترکیبی است و از محتواهای سه‌بعدی با امکان اجرا در محیط واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد. ساخت سرویس ویدئویی یادشده نتیجه‌ی خرید استارتاپ NextVR در سال ۲۰۲۰ است.

جالب‌ترین فراخوان شغلی اپل به‌دنبال نیروهایی می‌گردد که بتوانند دنیای سه‌بعدی واقعیت ترکیبی توسعه دهند. این نشان می‌دهد که احتمالاً اپل روی محیطی مجازی شبیه متاورس کار می‌کند. انتظار نداشته باشید که اپل هنگام معرفی این دنیای مجازی از عبارت متاورس استفاده کند. مدیر ارشد بازاریابی اپل مدتی پیش در مصاحبه‌ای گفت:‌ «متاورس دنیایی است که هرگز از آن استفاده نخواهم کرد.»

درحالی‌که فاصله‌ی زیادی تا رونمایی رسمی هدست واقعیت ترکیبی نداریم، مارک گارمن می‌گوید اپل تغییری مهم در تیم سازنده‌ی این هدست اعمال کرده است. یکی از رهبران ارشد پیشین تیم تولید خودرو به‌همراه یکی از مدیران ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل به تیم هدست واقعیت ترکیبی اضافه شده‌اند.

گروه تولید هدست واقعیت ترکیبی را مایک راک‌وِل، قائم‌مقام واحد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی اپل و دن ریچیو، مدیر پیشین بخش سخت‌افزار، مدیریت می‌کند. ریچیو گزارش کار خود را مستقیماً دردسترس تیم کوک، مدیرعامل اپل، قرار می‌دهد.