از آیفون ۱۲ تا ۱۴ دو مدل پرو و پرو مکس از هر سری به لطف تعبیه‌ی سنسور LiDAR این امکان را دارند که قد افراد را با دقت و سرعت بالایی اندازه‌گیری کنند.

اگر از علاقه‌مندان به محصولات اپل باشید، می‌دانید این شرکت آمریکایی برای دو مدل پرو و پرو مکس از گوشی‌های خود مجموعه دوربین بهتر و جذاب‌تری در نظر می‌گیرد. البته اگر خیلی به صورت تخصصی به موضوع نگاه نکنیم، برای برخی از افراد این مجموعه فقط به لطف اضافه شدن سنسور تله‌فوتو جذاب‌تر شده اما آنچه که این گوشی‌ها را در این زمینه خاص می‌کند، وجود سنسور LiDAR است. سنسوری که بیشتر با هدف بهره‌مندی از امکانات واقعیت افزوده در این گوشی‌ها تعبیه شده اما فعلا کاربرد کمتری در این زمینه دارد.

برخی از شرکت‌ها نظیر سامسونگ هم از سنسور مشابهی تحت عنوان مدت پرواز در گوشی‌های خود استفاده می‌کردند. اما سامسونگ با این دلیل که چون هنوز واقعیت افزوده به آن صورت که باید همه‌گیر نشده، این سنسور را از گوشی‌های خود حذف و تلاش کرد تمرکز را روی تقویت دوربین‌های دیگر بگذارد. اپل اما از آیفون ۱۲ تاکنون همچنان به تعبیه‌ی سنسور LiDAR در دو مدل پرو و پرو مکس اصرار داشته و دارد. سنسوری که شاید در زمینه‌ی واقعیت افزوده به کار خیلی‌ها نیاید اما می‌تواند قد کاربران را خیلی راحت و سریع اندازه‌گیری کند.

اگر می‌خواهید قد شخصی را اندازه‌گیری کنید، اپلیکیشن Measure را باز کرده و آیفون را به سمت آن شخص نگه دارید. توجه داشته باشید شخص مورد نظر باید از سر تا پا کاملا توسط آیفون رویت شود و در زاویه‌ی دید آن حضور داشته باشد در غیر این صورت فرایند با مشکل مواجه خواهد شد. بعد از مدت زمان کوتاهی، یک خط بالای سر شخص ظاهر می‌شود و عددی هم که گویای میزان قد او است، در زیر خط به نمایش در می‌آید.

شما می‌توانید در تنظیمات مربوط به این اپلیکیشن (بخش Measure Units)، میزان قد را روی فیت و اینچ و سانتی‌متر تنظیم کنید تا بهتر و راحت‌تر متوجه میزان داده شده شوید. این اپلیکیشن قد افراد را از کف جایی که در آن ایستاده‌اند، تا بالاترین نقطه‌ی سر (مو، کلاه و…) اندازه‌گیری می‌کند. نکته‌ی جالب‌تر در رابطه با عملکرد این سنسور این است که می‌تواند قد افراد را حتی در حالی که روی صندلی نشسته هستند هم اندازه‌گیری کند.