ایلان ماسک، مالک توییتر، اوایل این ماه گفته بود که الگوریتم این شبکه اجتماعی هفته آینده متن‌باز خواهد شد و اکنون اعلام کرده است که کاربران در تاریخ 31 مارس (11 فروردین‌ماه 1402) می‌توانند منتظر این اتفاق باشند.
مدیرعامل تو‌ییتر با انتشار پست کوتاهی در توییتر اعلام کرد که این شرکت در تاریخ 31 مارس کدی را که برای توییت‌های پیشنهادی استفاده می‌شود، متن‌باز خواهد کرد. او در ادامه توییت خود نوشت:

«الگوریتم ما بیش از اندازه پیچیده است و از درون به‌طور کامل درک نشده است. مردم چیزهای احمقانه زیادی را کشف خواهند کرد، اما ما سریعاً آن‌ها را اصلاح خواهیم کرد!

ما درحال توسعه یک رویکرد ساده برای ارائه توییت‌های قانع‌کننده‌تر هستیم، اما این کار هنوز درحال انجام است. همچنین این نیز متن‌باز خواهد بود.

ارائه شفافیت کد در ابتدا بسیار مشکل‌آفرین خواهد بود، اما باید منجر به بهبود سریع در کیفیت پیشنهاد شود. مهم‌تر از همه، امیدواریم اعتماد شما را جلب کنیم.»

ماسک از مدت‌ها قبل به کدهای متن‌باز تو‌ییتر اشاره کرده و آن را به کاربران وعده داده است؛ بنابراین باید دید که اگر این شرکت به وعده خود عمل کند، چه تأثیری روی این شبکه اجتماعی محبوب خواهد داشت. مدیرعامل تو‌ییتر قبلاً قول داده بود که این کار را در ماه فوریه انجام دهد، اما هرگز چنین نشد.

توییتر درحالی به این موضوع اشاره کرده است که چند ماه قبل کلاینت‌های شخص ثالث مانند Tweetbot را از دسترس خارج کرد. بلافاصله پس از این موضوع، توییتر اعلام کرد که قصد دارد سطح پایه API خود را با هزینه ماهانه 100 دلار ارائه کند و گفت:

«در طول سال‌ها، صدها میلیون نفر بیش از یک تریلیون توییت ارسال کرده‌اند که هر هفته میلیاردها نفر دیگر این کار را انجام می‌دهند. داده‌های توییتر یکی از قدرتمندترین مجموعه داده‌های جهان محسوب می‌شود. ما متعهد هستیم که دسترسی سریع و جامعی را فراهم کنیم تا بتوانید با ما به ساخت خود ادامه دهید.»

علاوه‌بر‌این، توییتر درحال کار روی ویژگی‌های جدید دیگری است؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به نمایش میزان بوک‌مارک توییت‌ها اشاره کرد که از روز گذشته در دسترس کاربران iOS قرار گرفته است. همچنین ایلان ماسک وعده داده که تا اواسط فروردین‌ماه قابلیت‌هایی مثل رمزنگاری و واکنش به پیام‌ها با تمام ایموجی‌ها به بخش دایرکت مسیج (DM) اضافه خواهد شد.