سامسونگ گلکسی S23 FE، جدیدترین پرچمدار اقتصادی سامسونگ است که امسال عرضه می‌شود. اما ظاهراً این گوشی یک سورپرایز به‌همراه دارد که در مشخصات فنی آن نهفته است!
ظاهراً غول کره‌ای تصمیم گرفته در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی جدیدترین عضو این خانواده به‌نام Galaxy S23 FE را رونمایی و وارد بازار کند. این گزارش همچنین مدعی شده که سامسونگ یک سورپرایز ویژه را هم در این گوشی تدارک دیده است.

ماجرا از چه قرار است؟
تا آنجا که ما می‌دانیم، سامسونگ تراشه‌های اگزینوس را از گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S23 خودش کنار گذاشته است. این یعنی هر یک از اعضای این خانواده را که انتخاب کنید، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام در زیر قابش حضور دارد. اما ظاهراً سامسونگ تصمیم متفاوتی برای نسخه FE این نسل گرفته و به جای یک چیپست با برند کوالکام، آن را همراه با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ ساخت خودش، وارد بازار خواهد کرد.

در واقع سامسونگ گلکسی S23 FE نه تنها در بازارهای آسیایی و اروپایی، بلکه در بازار ایالات متحده هم با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه می‌شود. Exynos 2200 همان تراشه قدرت‌بخش نسخه اروپایی گوشی‌های سری گلکسی S22 است. این، اولین تراشه موبایل جهان با پردازشگر گرافیکی AMD نیز بود. ولی سامسونگ به یکباره تصمیم گرفت این تراشه را خرج خانواده S23 نکند و از تراشه‌های کوالکام در زیر قاب آن‌ها استفاده کند.

اکنون نزدیک ۲ سال از تولد اگزینوس ۲۲۰۰ می‌گذرد و این یعنی در مقایسه با جدیدترین تراشه‌های پرچمدار کوالکام، نرخ فریم پایین‌تر و سرعت کم‌تری دارد. ولی امیدوار به این هستیم که سامسونگ مشکلات آن که در سری S22 مشهود بود را برطرف کرده و از نسخه اصلاح شده آن در پرچمدار اقتصادی جدیدش استفاده کند.

تغییرات انقلابی دوربین‌های سامسونگ گلکسی S23 FE

شاید حضور یک تراشه قدیمی زیر قاب گوشی اس ۲۳ اف ای شما را ناامید کرده باشد، اما دوربین‌های آن می‌تواند دوباره شما را علاقه‌مند به این اسمارت فون کند. براساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، این دیوایس به چهار دوربین بزرگ پشتی مجهز خواهد بود که پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل قبلی کرده‌اند. قابل توجه‌ترین پیشرفت، حضور یک سنسور دوربین اصلی بزرگ و ۵۰ مگاپیکسلی است.

این درحالیست که دو نسخه قبلی یعنی S20 FE و S21 FE از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار بودند. حالا سامسونگ تصمیم گرفته محدودیت‌های بخش دوربین را از روی این پرچمدار اقتصادی برداشته و از سنسورهای باکیفیت‌تری روی آن استفاده کند.

سایر مشخصات فنی احتمالی
علاوه بر تراشه و دوربین‌ها، گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، به دیگر مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی S23 FE نیز اشاره می‌کنند. به‌طور مثال این محصول در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و ظرفیت رم آن بین ۶ تا ۸ گیگ قابل انتخاب خواهد بود. اما باتری آن بدون تغییر باقی می‌ماند و با همان ظرفیت ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب گوشی جای خواهد گرفت.

انتظار بر این است که باتری این گوشی با حداکثر توان ۲۵ واتی شارژ شود؛ گرچه سامسونگ می‌تواند با افزایش این محدودیت به ۴۵ وات، شارژ گوشی جدیدش را جذاب‌تر کند.
گرچه تمام این اطلاعات از منابع قابل اعتمادی به‌دست ما رسیده است، اما همچنان نمی‌توانیم به‌طور ۱۰۰ درصدی تمام آن‌ها را تأیید کنیم. چرا که سامسونگ می‌تواند پیش از اینکه گوشی S23 FE را وارد بازار کند، همه چیز را تغییر دهد.