Home اپل اپل واچ سری ۹: شایعات و ویژگی‌های جدید

اپل واچ سری ۹: شایعات و ویژگی‌های جدید


اپل با سلطه بر بازار ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ ظاهرا قصد دارد با به‌روزرسانی اپل واچ SE و مدل جدید، عملکرد موفق این مجموعه را برای مدتی دیگر حفظ کند. سری ۸ انقلابی در دنیای پوشیدنی‌ها ایجاد نکرد و در مقایسه با مدل SE و اولترا آنچنان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. این موضوع باعث می‌شود که غول فناوری کوپرتینویی در اپل واچ سری ۹ کارهای زیادی برای پیشرفت داشته باشد تا از رقبا عقب نماند. بنابراین، چه انتظاری می‌توانیم از مدل بعدی داشته باشیم؟

اپل واچ سری ۹: تاریخ عرضه

پاسخ به این سوال ساده است. اولین اپل واچ در ماه آوریل عرضه شد و سری ۷ در اواسط اکتبر به فروش رفت. از‌طرفی دیگر، تاکنون بقیه‌ی اپل واچ‌ها در اواسط سپتامبر طی رویداد پاییزه این شرکت عرضه شده‌اند.

  • اپل واچ سری ۸: ۷ سپتامبر ۲۰۲۲
  • اپل واچ سری ۷: ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱
  • اپل واچ سری ۶: ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰
  • اپل واچ سری ۵: ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹
  • اپل واچ سری ۴: ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸
  • اپل واچ سری ۳: ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷
  • اپل واچ سری ۲: سپتامبر ۲۰۱۶
  • اپل واچ مدل اصلی: آوریل ۲۰۱۵

در مورد تاریخ دقیق، اپل ترجیح می‌دهد روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه میزبان رویدادها باشد. به همین منظور، احتمالا می‌توان پیش‌بینی کرد که رویداد امسال در روز سه‌شنبه، ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور ۱۴۰۲) یا چهارشنبه، ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) برگزار شود. با‌این‌حال، هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت؛ چراکه همه چیز می‌تواند تغییر کند.

قیمت اپل واچ سری ۹

  • اپل واچ سری ۸: ۳۹۹ دلار
  • اپل واچ سری ۷: ۳۹۹ دلار
  • اپل واچ سری ۶: ۳۹۹ دلار
  • اپل واچ سری ۵: ۳۹۹ دلار
  • اپل واچ سری ۴: ۳۹۹ دلار
  • اپل واچ سری ۳: ۳۹۹ دلار

مدل‌های سری اپل واچ از زمان سری ۳ با قیمت ۳۹۹ دلار فروخته می‌شد. قیمت مذکور تنها ۳۰ دلار نسبت به سری ۲ که جایگزین آن شده بود افزایش داشت. این ثبات قابل توجه است. سال گذشته، اپل به‌جای تعدیل این قیمت، یک مدل اولترا پریمیوم‌تر و یک جایگزین ارزان‌تر اپل واچ SE را در کنار محصول اصلی خود عرضه کرد.

پیش‌بینی می‌شود اپل واچ سری ۹ قیمتی مشابه اپل واچ سری ۸ داشته باشد. بنابراین احتمالا قیمت اپل واچ آینده ۳۹۹ دلار خواهد بود.

اپل واچ سری ۹: ویژگی‌های جدید احتمالی


حتی بدون تغییرات عمده، هنوز چندین ویژگی جدید احتمالی وجود دارد که اپل واچ سری ۹ را به ارتقایی ارزشمند تبدیل می کند.

دکمه اکشن

سال گذشته اپل ساعت هوشمند اپل واچ اولترا (Apple Watch Ultra) را با مجموعه‌ای خیره‌کننده از ویژگی‌ها معرفی کرد. جدیدترین عضو خانواده‌ی اپل واچ از طراحی مستحکم‌تر، لبه‌های تخت و صفحه‌نمایش کمی بزرگ‌تر (۴۹ میلی‌متر در مقابل ۴۵ میلی‌متر در اپل واچ سری ۸) به‌همراه یک ویژگی جدید شگفت انگیز، یعنی دکمه اکشن بهره می‌برد.

دکمه Action در طرف مقابل دکمه Digital Crown در اپل واچ سری ۹ قرار گرفته است. دکمه اکشن در مدل Ultra را می‌توان طوری تنظیم کرد که کارهای خاصی مانند تمرین ورزشی یا چراغ قوه را فعال کرد؛ قابلیتی که می‌تواند ارتقای بسیار خوبی در طراحی فعلی اپل واچ باشد.

تراشه S9اگر به مشخصات فنی هر اپل واچ نگاهی بیندازید، تراشه‌ی جدیدی را مشاهده خواهید کرد. سری ۸ دارای تراشه S8، سری ۷ دارای S7 و سری ۶ دارای S6 هستند. تنها موردی که عجیب به‌نظر می‌رسد این است که همه آن‌ها یک تراشه با نام‌های مختلف هستند. بااینکه S6 نسبت به سری ۵، ۲۰ درصد افزایش عملکرد داشته است، S7 و S8 نسخه‌های تغییر نام‌یافته از همین پردازنده هستند؛ اما ما امیدواریم که S9 با افزایش عملکرد، این موضوع را تغییر دهد.

GPS دو فرکانس
اپل واچ اولترا نیز مانند آیفون ۱۴ پرو، GPS خود را ارتقا داد تا علاوه برباند L1 استاندارد، باند L5 را برای ردیابی سریع‌تر و دقیق‌تر موقعیت‌یابی کند.

اپل عادت دارد که ویژگی‌های جدیدی را در مدل‌های رده بالا معرفی کند و سپس آن‌ها را به مدل‌های رده پایین‌تر منتقل کند و ما فکر می‌کنیم که این اتفاق به‌خوبی می‌تواند در اینجا رخ دهد.

5G
تاکنون، اپل واچ یکی از معدود دستگاه‌های باقی مانده اپل به حساب می‌آید که به شبکه‌ی ارتباطی 5G به‌روزرسانی نشده است. حتی اپل واچ اولترا از شبکه 4G LTE بهره می برد. با نزدیک‌تر شدن اپل واچ به استقلال کامل، داشتن سریع‌ترین اتصال موجود ایده‌ی خوبی به‌نظر می‌رسد. البته شکی نیست که برخی مشکلات را باید برطرف کرد؛ اما اپل در این زمینه خوب عمل می‌کند.

حسگرهای جدید

اپل سال‌ها است که روی روشی بدون نیاز به ابزار پزشکی برای نظارت بر سطح گلوکز کار می‌کند. گزارش اخیر ادعا می‌کند که تیمی محرمانه در اپل به چندین نقطه عطف در پروژه رسیده‌اند و این ویژگی اکنون در مرحله‌ی راستی‌آزمایی قرار دارد. بااین‌‌وجود، بعید به‌نظر می‌رسد که این ساعت در سال جاری میلادی عرضه شود و هنوز شاید چندین سال با آن فاصله داشته باشد.

صفحه‌نمایش MicroLED
در طول چند سال گذشته شایعات زیادی در مورد استفاده‌ی احتمالی اپل از صفحه‌نمایش‌های MicroLED در دستگاه‌های مختلف وجود داشته است و ظاهرا اپل واچ به‌عنوان اولین دستگاه با بهره‌مندی از صفحه‌نمایش مذکور خواهد بود. به‌هرحال، اپل واچ اولین دستگاهی بود که پیش‌از آیفون صفحه‌نمایش OLED داشت؛ بنابراین احتمال دارد که اپل صفحه‌نمایش MicroLED خود را در اپل واچ نیز به کار گیرد.

صفحه‌نمایش MicroLED در مقایسه‌با صفحه‌نمایش OLED روشن‌تر، وضوح بالاتر و کارآمدتر است. جدیدترین شایعات می‌گویند اولین ساعت‌های microLED تا سال ۲۰۲۴ از راه نخواهند رسید؛ اما به حضور زودتر آن‌ها امیدوار هستیم.