واتس‌اپ به‌عنوان پرطرفدارترین پیام‌رسان جهان فعالانه درحال افزودن قابلیت‌های جدید به اپلیکیشن خود است. حالا از روی شواهد به‌نظر می‌رسد که این پیام‌رسان در آینده به قابلیتی مجهز می‌شود که اجازه می‌دهد به فایل‌های فورواردی توضیحات اضافه کنید.
به گزارش وب‌سایت WABetaInfo، قابلیت افزودن توضیحات سفارشی به فایل‌های فورواردی با نسخه بتای v2.23.8.22 واتس‌اپ اندروید از راه رسیده است. این ویژگی به کاربران کمک خواهد کرد تا دیگر نیازی به ارائه توضیحات مکرر درباره فایل‌های ارسالی خود نداشته باشند.

با این ویژگی، کاربر گیرنده پیام‌ها می‌تواند توضیحات فایلی را که برایش فوروارد شده است، بخواند و متوجه دلیل دریافت آن شود. قابلیت درج توضیحات روی فایل‌های فورواردی شبیه به درج توضیحات روی فایل‌های معمولی است، اما به‌جای اینکه توضیحات روی خود فایل قرار بگیرد، به‌صورت یک پیام مجزا در کنار فایل به دست گیرنده می‌رسد. با این ویژگی، گیرنده متوجه خواهد شد که این پیام متعلق به فایل فورواردی نبوده است.

قابلیت درج توضیحات در کنار فایل‌های فورواردی در واتس‌اپ

به‌نظر می‌رسد که این قابلیت با نصب جدیدترین بتای واتس‌اپ اندروید به‌صورت پیش‌فرض برای کاربران فعال می‌شود و لازم نیست به‌دنبال فعال‌سازی دستی آن باشید. ویژگی مذکور شباهت زیادی به قابلیت درج توضیحات در کنار فایل‌های فورواردی در پیام‌رسان تلگرام دارد.

واتس‌اپ سخت در تلاش است تا با افزودن قابلیت‌های مختلف به این پیام‌رسان، رضایت کاربران را جلب کند. این اتفاق در شرایطی می‌افتد که پیام‌رسان‌های رقیب ازجمله تلگرام در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته‌اند و تهدیدی برای این پیام‌رسان متعلق به متا محسوب می‌شوند.

درحال‌حاضر مشخص نیست که ویژگی افزودن توضیحات به فایل‌های فورواردی چه زمانی به نسخه نهایی واتس‌اپ اضافه خواهد شد و کاربران محصولات اپل چه زمانی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. بااین‌حال، احتمالاً مدت زیادی طول نخواهد کشید تا این قابلیت به‌صورت پایدار برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS عرضه شود.