سال گذشته، کمپانی سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی اس 22 خود را در دو مدل اسنپدراگون و اگزینوس معرفی کرد که با وجود مشکلات هر دو تراشه، چیپست اگزینوس 2200 دردسرهای بیشتری را با خود به‌همراه داشت. امسال و با معرفی Galaxy S23، این شرکت تراشه اگزینوس را به‌کلی کنار گذاشت و تمامی مدل‌های این سری با Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy عرضه شدند. بااین‌حال، در چند ماه گذشته، ما شاهد انتشار گزارش‌هایی پیرامون استفاده مجدد سامسونگ از تراشه اگزینوس در مدل‌های آینده گلکسی اس 24 بوده‌ایم و حال، یکی از مدیران اجرایی این شرکت شایعه فوق را تأیید کرده است.

استفاده مجدد از تراشه اگزینوس سامسونگ
سامسونگ به‌تازگی گزارش مالی درآمد خود را برای فصل اول سال 2023 منتشر کرد و پس از زیان‌های وحشتناک در برخی بخش‌ها، این شرکت به‌دنبال تغییر آن است. این خبر از سوی یکی از مدیران ارشد سامسونگ LSI منتشر شده و گفته شده است که تراشه‌های سری Exynos بار دیگر در بخش پرچمدار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مدیران سامسونگ بیان کرده است: «بخش MX (موبایل) یک مشتری اصلی است و هدف آن توسعه تجارت با مجموعه محصولاتی است که می‌تواند در تمام بخش‌های سری گلکسی اعمال شود. ما همچنین درحال کار بر روی ورود مجدد تراشه‌های اگزینوس هستیم.»

این اولین بار نیست که در مورد بازگشت تراشه‌های اگزینوس در سال آینده خبرهایی را می‌شنویم. در گذشته شایعاتی در مورد Exynos 2400 وجود داشت و تقریباً هر روز می‌شنویم که ممکن است سامسونگ واقعاً از این چیپست در Galaxy S24 استفاده کند. شایعه اخیر همچنین حاکی از آن است که گلکسی اس 24 ممکن است درنهایت از اگزینوس 2400 در نسخه پایه خود استفاده کند، درحالی‌که نسخه‌های پلاس و اولترا از اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره خواهند برد.

سامسونگ همچنین می‌تواند برای آزمایش و بررسی اینکه آیا Exynos 2400 عملکرد مناسبی را در مقایسه با همتای خود ارائه می‌دهد یا نه، این چیپست را در مناطق خاص به‌صورت محدود عرضه کند. البته هنوز خیلی زود است که در این باره پیش‌بینی کنیم.

بااین‌حال، پس از انتشار گزارش مالی سه‌ماهه گذشته این شرکت می‌توان با اطمینان گفت که سامسونگ تمرکز بیشتری روی ارائه یک چیپست اگزینوس بهتر برای گوشی‌های هوشمند خواهد داشت. پس از مدل‌های اگزینوس 2100 و 2200 و تجربه‌ی وحشتناک کار با آن‌ها، این شرکت واقعاً به یک برد نیاز دارد و این می‌تواند لحظه مناسبی برای ارائه چیزی باشد که به خوبی چیپست اخیر Snapdragon عمل کند.