انتظار می‌رود گوگل در طی کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O که در تاریخ ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) برگزار می‌شود، از جدیدترین گوشی مقرون به صرفه خود موسوم به پیکسل 7a رونمایی کند. حالا اما براساس گزارش جدید یک افشاگر شناخته‌شده، به نظر می‌رسد این گوشی موردانتظار آخرین مدل سری مقرون به صرفه پیکسل a خواهد بود که روانه بازار می‌شود.
گوشی پیکسل 3a‌ که اولین محصول مقرون به صرفه گوگل محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۹ با برچسب قیمتی ۴۰۰ دلاری معرفی شد. این گوشی هوشمند برخی از مشخصات فنی گوشی ۸۰۰ دلاری پیکسل ۳ را تنها با نصف قیمت در اختیار کاربران قرار می‌داد و به همین دلیل موفق شد فروش بسیار خوبی را تجربه کند. به علاوه، پیکسل 6a‌ که سال گذشته معرفی شد نیز به تراشه پرچمدار سری پیکسل ۶ مجهز بود و سیستم دوربین آن نیز عملکرد بسیار خوبی داشت. در نتیجه، این گوشی نیز به دستگاه محبوب کاربران بدل شد.

حالا اما افشاگر برجسته، Yogesh Brar، با به اشتراک‌گذاری توئیتی اعلام کرد که پیکسل 7a آخرین مدل سری مقرون به صرفه پیکسل a خواهد بود و خبری از مدل پیکسل 8a نخواهد بود. این افشاگر در ادامه گزارش خود ادعا کرد که گوگل تنها سری پیکسل ۷ را در مدل‌های پرو و استاندارد عرضه خواهد کرد و گوشی پیکسل فولد نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. Yogesh Brar اذعان دارد که با توجه بهبود چشمگیر مشخصات فنی پیکسل 7a، به نظر می‌رسد گوگل دیگر قصدی برای عرضه مدل جدید سری پیکسل 7a ندارد و حداقل برای چندسال این گوشی نماینده اصلی محصولات مقرون به صرفه این برند خواهد بود.

شایان ذکر است که اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی، گزارشی مشابه ادعا کرد که گوگل قصدی برای معرفی جانشین پیکسل 7a ندارد. البته در این گزارش اشاره شده بود که گوگل در حال توسعه پیکسل 8a با شناسه مدل Atika است ولی عرضه آن به میزان موفقیت پیکسل 7a بستگی خواهد داشت. در این راستا، شایعه شده بود که غول فناوری آمریکایی مدل جدید سری پیکسل 7a را در هر دو سال یکبار عرضه خواهد کرد.

در نهایت باید اشاره کرد پیکسل 7a احتمالا به نمایشگر ۶٫۱ اینچی فول اچ‌دی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی مجهز خواهد بود که با پردازنده تنسور G2 همراه می‌شود. سیستم دوربین این گوشی نیز شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. برای اولین بار در سری پیکسل a، پیکسل 7a‌ با حافظه رم ۸ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. پیکسل 7a احتمالا با برچسب قیمتی ۵۰۰ دلاری روانه بازار خواهد شد.