گوگل و اپل برای اطلاع به کاربران اندروید و آیفون درزمینه‌ی ردیابی ناخواسته‌‌ی AirTag و سایر ردیاب‌های مشابه با یکدیگر همکاری می‌کنند.
اپل با گوگل وارد همکاری شده است تا برخی مشکلات مربوط به ردیابی ناخواسته‌ی دستگاه‌هایی مثل AirTag را رفع کند. همکاری این دو شرکت باعث می‌شود کاربران هنگام ردیابی ناخواسته‌ی احتمالیِ AirTag یا سایر ردیاب‌های مشابه، هشدار دریافت کنند.

درحال‌حاضر، iOS مجموعه‌ای بسیار کاربردی از قابلیت‌ها برای جلوگیری از ردیابی و تعقیب ناخواسته‌ی کاربران AirTag ارائه می‌دهد؛ اما امکانات این سیستم‌عامل برای ردیاب‌های سایر شرکت‌ها دردسترس نیست.

اپل برنامه‌ای به‌ نام Tracker Detect را با هدف مکان‌یابی AirTagهای نزدیک به دستگاه‌های اندروید ارائه داده است. این اپلیکیشن لوازم‌ جانبی اطراف را در پس‌زمینه‌ اسکن نمی‌کند و درعوض، زمانی‌که کاربر درخواست دهد، اطرافش را بررسی خواهد کرد.

هدف گوگل و اپل از توسعه‌ی فناوری جدید ضد‌ردیاب، رفع مشکلات کنونی محصولاتی مثل AirTag است. غول فناوری اهل کوپرتینو اخیراً با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد این شرکت با همکاری گوگل مشخصات صنعتی پیشنهادی خود را برای مقابله با سوءاستفاده از ردیاب‌های هوشمند ارائه داده‌ است.
به‌نوشته‌ی 9to5Mac، فناوری ضد‌ردیاب جدید گوگل و اپل به دستگاه‌های ردیاب موقعیت‌ مکانی بلوتوثی اجازه می‌دهد با تشخیص تعقیب غیرمجاز، هشداری به کاربران اندروید و iOS ارائه نمایش دهند.

علاوه‌بر گوگل و اپل، شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ، Tile، چیپولو، Eufy و Pebblebee برای حمایت از طرح ضد‌ردیاب جدید ابراز علاقه کرده‌اند. اپل می‌گوید این شرکت به‌همراه گوگل برای توسعه و بهبود فناوری مذکور، از بازخورد سایر شرکت‌های فعال سازنده‌ی ردیاب‌های هوشمند استفاده خواهد کرد.

اپل و گوگل نمونه‌ی نهایی فناوری ضد‌ردیاب خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ ارائه خواهند داد و در مرحله‌ی بعد، نسخه‌های آینده‌ی این تکنولوژی از اندروید و iOS پشتیبانی خواهد کرد.