بنابر اعلام سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، تعرفه خدمات فنی‌تخصصی انفورماتیک نرخ خدمات حوزه فناوری درمقایسه‌با سال گذشته ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت.
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور سند تعرفه‌ی نرخ پایه‌ی خدمات فنی‌تخصصی انفورماتیک سال ۱۴۰۲ را با‌توجه‌به نظرات کارشناسی کمیسیون‌های سازمان، درخواست‌ها و بازخوردهای خبرگان، به‌روزسانی و ارائه داده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان نصر کشور، در این نسخه آخرین اصلاحات مصوبات شورای عالی کار و هیئت‌وزیران در‌خصوص نرخ حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ اِعمال شده است. بر‌اساس این سند، نرخ خدمات فناوری اطلاعات در کشور درمقایسه‌با سال گذشته ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت. سازمان نصر کشور نیز اعلام کرده است که در‌صورت نیاز به افزایش بیش از این کارفرما یا پیمانکار می‌تواند میزان موضوع را به هیئت‌مدیره‌ی استانی برای بررسی بیشتر ارجاع دهد.

افزایش دستمزد نیروی انسانی در شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات در حوزه‌ی فناوری اطلاعات به این میزان نخواهد بود و طبق مصوبه‌ی شورای عالی کار درباره‌ی میزان افزایش دستمزد، این میزان برای فعالان این بخش نیز ۲۷ درصد خواهد بود.

یکی از نکات مندرج در این سند آن است «مواردی که تعرفه‌ی آن با عنوان «توافقی» ذکر شده است، می‌تواند براساس فهرست بهای منتشرشده‌ی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برآورد شود.»

همچنین، سازمان نصر کشور تأکید کرده است که سند تعرفه بر‌اساس نیازهای ذی‌نفعان و بازار دائماً در دست تغییر است؛ بنابراین، آخرین نسخه معتبر و به‌روزشده‌ی سند باید از پرتال نظام صنفی رایانه‌ای کشور دریافت شود. این تغییرات با نظر کارشناسان کمیسیون‌های سازمان، درخواست‌ها و بازخوردهای خبرگان اعمال خواهد شد.