Unreal Engine اکنون می‌تواند به جای استفاده از فناوری Rosetta، از تراشه‌های اپل، مانند M1 و M2 به‌طور کامل بهره ببرد.
اپیک گیمز (Epic Games) بیشتر با بازی محبوب Fortnite شناخته می‌شود، اما این شرکت محصول مهم دیگری نیز دارد: Unreal Engine. آنریل انجین یک موتور بازی‌سازی قدرتمند است که علاوه بر بازی‌های ویدیویی در ساخت برنامه‌ها و جلوه‌های ویژه فیلم‌های هالیوودی نیز استفاده می‌شود. حالا شرکت سازنده فورتنایت، نسخه جدید این موتور (Unreal Engine 5.2) را معرفی کرده که برای اولین بار به‌صورت بومی از چیپ‌های ساخته شده اپل نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های جدید آنریل انجین 5.2
همانطور که اپیک گیمز در پست وبلاگ خود توضیح داده، آنریل انجین 5.2 شامل چندین پیشرفت بزرگ می‌شود، اما مهم‌ترین آن‌ها بدون شک پشتیبانی بومی از پلتفرم اپل سیلیکون در macOS است. به این معنا که Unreal Engine اکنون می‌تواند به جای استفاده از فناوری Rosetta، از تراشه‌های اپل، مانند M1 و M2 به‌طور کامل بهره ببرد.

با وجود اختلافی که اپیک و اپل تاکنون بر سر بازی فورتنایت داشته‌اند، آنریل انجین انتخاب اول بسیاری از متخصصان محسوب می‌شود، بنابراین منطقی است که Epic آن را به‌بهترین نحو ممکن برای کاربران macOS ارائه کند. حتی خود اپل نیز برای ساخت اپلیکیشن واقعیت ترکیبی خود که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد با مدلی از Apple Park تعامل داشته باشند، از Unreal Engine استفاده می‌کند.

از دیگر پیشرفت‌های Unreal Engine 5.2 می‌توان به فریم‌ورک Procedural Content Generation (PCG) اشاره کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا پارامترهایی را برای صحنه‌های بزرگ تعریف کنند و این امر، «فرآیند ساخت جهان‌های بزرگ را سریع و کارآمد می‌کند». همچنین Substrate، روش جدیدی است که از طریق آن می‌توان ظاهر و احساس اشیاء را در بازی‌ها کنترل کرد.

اپیک همچنین یک مجموعه ابزار تولید مجازی پیشرفته را به کاربران ارائه کرده که شامل ویرایشگر ICVFX برای آیپد می‌شود و به سازندگان اجازه می‌دهد تا درجه‌بندی رنگ و نور را به روش آسان‌تری از طریق یک رابط لمسی تنظیم کنند. در نهایت، ویژگی جدید ML Deformer برای مدل سازی دقیق عضلات و پوست مدل‌های سه بعدی انسان ارائه معرفی شده است.

هم‌اکنون می‌توانید آنریل انجین 5.2 را از طریق وب‌سایت اپیک دانلود کنید.