واتساپ بالاخره پشتیبانی از ویرایش پیام‌ها را اضافه کرد و در حال حاضر می‌توانید پیام های خود را در این برنامه تا 15 دقیقه پس از ارسال ویرایش کنید. البته باید توجه داشته باشید که در کنار این نوع پیام‌ها کلمه «Edited» نمایش داده می‌شود. سایر کاربران نیر نمی‌توانند نسخه‌های قبلی پیام های ویرایش‌شده را ببینند.

جای خوشحالی است که با این قابلیت جدید اکنون کنترل بیشتری بر چت‌های خود خواهیم داشت، می‌توانیم غلط‌های املایی را تصحیح کرده یا محتوای بیشتری به پیام‌های خود اضافه کنیم‌‌. تا پیش از این، کاربران باید پیام خود را به‌طور کلی حذف کرده یا در پیام بعدی آن را اصلاح می‌کردند. سال گذشته نیز این برنامه محدودیت زمانی برای حذف پیام را از دو روز (48 ساعت) به 60 ساعت افزایش داد.

برنامه‌های رقیت واتساپ، یعنی تلگرام و سیگنال مدت‌هاست که امکان ویرایش پیام‌ها را ارائه کرده‌اند. اپل نیز با iOS 16 امکان ویرایش و حذف پیام‌های ارسال‌شده از طریق iMessage را معرفی کرد. حتی توییتر سال گذشته از گزینه ویرایش را برای کاربران پولی رونمایی کرد. اگرچه محدودیت زمانی برای تغییر یک پیام به اندازه پنجره 48 ساعته تلگرام سخاوتمندانه نیست، اما باز هم بهتر از هیچ است.

واتساپ اعلام کرد که با ویرایش یک پیام، اعلان جدیدی برای افراد حاضر در چت ارسال نمی‌شود. لازم به ذکر است که این گزینه فقط برای پیام‌ها دردسترس است و به شما اجازه نمی‌دهد که عکس‌ها، ویدیوها یا انواع دیگر رسانه‌ها یا کپشن‌ها را ویرایش کنید. با این حال، باید بدانید که این برنامه سابقه ویرایش هیچ پیامی را ثبت نخواهد کرد.

چگونه پیام خود را در واتساپ ویرایش کنیم؟
روی پیامی را که می‌خواهید ویرایش کنید، نگه دارید. سپس روی گزینه‌های بیشتر در اندروید ضربه بزنید. در iOS نیز می‌توانید انگشت خود را روی پیام نگه دارید و از منویی که باز می‌شود، گزینه Edit را انتخاب کنید. درمورد وب یا دسکتاپ هم باید نشانگر را روی پیامی که می‌خواهید ویرایش کنید، قرار داده و بعد از آن روی منو > ویرایش پیام کلیک کنید.
ویرایش را انتخاب کنید و پیام خود را به‌روز کنید.
وقتی کارتان تمام شد، برای به‌روزرسانی پیام خود، روی علامت تیک ضربه بزنید.
ویژگی ویرایش پیام در اوایل این ماه برای آزمایش‌کنندگان بتای واتساپ عرضه شد. از امروز، این ویژگی در سطح جهانی و برای همه کاربران این اپلیکیشن به‌تدریج در اندروید، آیفون و دسکتاپ منتشر خواهد شد. واتساپ ادعا می‌کند که این ویژگی در هفته‌های آینده برای همه کاربران در‌دسترس خواهد بود.