به نظر می‌رسد که در حوزه فناوری پوشیدنی، ویژگی‌های مرتبط با سلامتی اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند. مدت‌هاست که شایعه شده اپل در حال کار روی سیستم نظارت‌ بر قندخون در اپل واچ است، اما ظاهراً هواوی از این شرکت پیشی گرفته است. هواوی واچ 4 که اخیراً معرفی شد از ویژگی پیشگامانه‌ای بهره می‌برد که خطر افزایش قندخون را تشخیص داده و پیشرفت قابل‌توجهی را در فناوری پوشیدنی به نمایش می‌گذارد.

هواوی بیش از 800000 معیار قند خون را در 100000 ساعت آزمایش کرد
مدیریت سطح قند خون برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است. به طور معمول، افراد مبتلا به دیابت به آزمایش‌های خون دردناک و پرهزینه تکیه می‌کنند. این روش چندین‌بار در روز با استفاده از لانست و گلوکومتر انجام می‌شود. نوآوری هواوی جایگزینی غیرتهاجمی ارائه می‌دهد که سطح قند خون را ازطریق تجزیه‌و چتحلیل جامع ده شاخص سلامت تنها در 60 ثانیه کنترل می‌کند. هواوی واچ 4 خوانش قندخون برحسب تقاضای فرد ارائه نمی‌دهد، اما هشدارهای به‌موقع آن به کاربران برای تصمیم‌گیری آگاهانه درمورد رژیم غذایی و مصرف قند کمک می‌کند.

دستاورد هواوی نتیجه تحقیقات و همکاری گسترده با موسسات پزشکی معتبر است. هواوی از طریق آزمایش دقیق بیش از 800000 معیار قندخون در طی 100000 ساعت، سیستم پایش سلامت قابل‌اعتماد و دقیقی ایجاد کرده است. هواوی واچ 4 ضربان قلب، ویژگی‌های موج نبض و سایر شاخص‌های کلیدی را برای ارزیابی خطر هیپرگلیسمی ردیابی می‌کند.

برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید در یک برنامه تحقیقاتی سلامت قندخون که توسط موسسه پزشکی شخص ثالث انجام می‌شود، شرکت کنند. همچنین، لازم است که سن آنها بالای 18 باشد. لازم به ذکر است که ساعت جدید هواوی به عنوان دستگاهی پزشکی طبقه بندی نمی‌شود. این محصول منحصربه‌فرد اطلاعاتی که ارائه می‌دهد و به عنوان یک مرجع عمل می‌کند. علاوه بر این، استفاده از این فناوری به افراد مبتلا به دیابت نوع 1 توصیه نمی‌شود، زیرا پانکراس آنها انسولین تولید نمی‌کند. با این حال، بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که درطول زمان با کاهش تولید انسولین و مقاومت به این ماده مواجه می‌شوند، می‌توانند از ویژگی نظارت بر قندخون دستگاه جدید هواوی بهره‌مند شوند.

ارائه این ویژگی پیشرفته فعلا به مدل‌هایی که در بازار چین به فروش می‌رسند، محدود می‌شود. هواوی واچ 4 مجهز به صفحه‌نمایش 1.5 اینچی AMOLED و سیستم عامل HarmonyOS 3.1 است. این دستگاه عملکردهای مختلف مرتبط با سلامتی، از جمله سنجش اکسیژن خون و تجزیه‌وتحلیل الکتروکاردیوگرام (ECG) را ارائه می‌دهد. محصول جدید هواوی تا سه روز عمر باتری دارد و تا 5ATM در برابر آب مقاوم است. مدلها و رنگ‌های مختلف این ساعت متناسب با سلیقه‌های متفاوت موجود است.