یکی از طراحان هنری استودیو Pandemic به‌تازگی کانسپت آرت‌های از بازی کنسل‌شده «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) در فضای مجازی منتشر کرد. گفتنی است بازی The Dark Knight قرار بود در سال 2008 همزمان با اکران فیلم آن برای کنسول‌های نسل هفتم عرضه شود.

شرکت «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) و استودیو «پاندامیک» (Pandemic Studios) در سال 2008 مشغول کار روی بازی The Dark Knight برای کنسول‌های «ایکس باکس 360» (Xbox 360) و «پلی استیشن 3» (PlayStation 3) بودند. بازی The Dark Knight قرار بود اقتباسی از فیلم ابرقهرمانی با همین نام به کارگردانی «کریستوفر نولان» (Christopher Nolan) باشد. The Dark Knight یک عنوان جهان-آزاد به شمار می‌آمد که فرصت گشت‌وگذار در شهر گاتهام را برای بازیکنان فراهم می‌کرد. گیم‌پلی این بازی به‌گونه‌ای بود که آن‌ها برای انجام ماموریت‌ها باید سوار «بت‌موبیل» (Batmobile) می‌شدند تا مکان‌های مورد نظر را کشف نمایند.

توسعه بازی The Dark Knight طبق زمان‌بندی شرکت EA به پایان نرسید و این شرکت پروسه ساخت آن را متوقف کرد. از این رو، حق امتیاز مجموعه Batman به بخش سرگرمی تعاملی «برادران وارنر» (Warner Bros Entertainment) بازگشت و در ادامه منجر به شکل‌گیری سری Arkham شد.

به گزارش Exputer، «کوران بوکویچ» (Goran Bukvic)، طراح هنری استودیو Pandemic در سال 2007، کانسپت آرت‌هایی از بازی کنسل‌شده The Dark Knight منتشر کرد. این کانسپت آرت‌ها اشاره به ابرشرورهای موجود در این بازی دارند. گویا علاوه بر «جوکر» (Joker)، افرادی چون «ددشات» (Deadshot)، «بلک ماسک» (Black Mask) و «الکتروشینور» (The Electrocutioner) قرار بود در این عنوان حضور داشته باشند. او در کنار انتشار تصویر، جزئیاتی از تجربه خود در زمان حضور در Pandemic Studios ارائه کرد:

من در سال 2007، شغل طراحی کاراکتر روی یک عنوان AAA را در این استودیو برعهده گرفتم. این بازی AAA اقتباس ویدیویی از فیلم «بتمن: شوالیه تاریکی» بود. توسعه این بازی به تدریج متوقف شد. من تقریباً یک‌سال روی طراحی ابرشرورهای این بازی کار کرده بودم. من به دستور داده بودند که طراحی‌ها باید واقع‌گرا باشند. قطعاً این طراحی‌ها نسبت به حال حاضر، کمی قدیمی و کهنه به نظر می‌رسد. آن‌ها در قلب من جایگاه ویژه‌ای دارند. این طراحی‌ها باعث شد وارد صنعت بازی‌های کامپیوتری شوم.

پیامدهای لغو ساخت بازی The Dark Knight توسط EA
شرکت EA هرگز بازی The Dark Knight را به طور رسمی رونمایی کرد. چند سال پیش، «گری اولدمن» (Gary Oldman)، بازیگر نقش «جیم گوردن» (Jim Gordon) در سه‌گانه Dark Knight به خبرگزاری G4 گفت بازی TDK قرار بود پس از اکران فیلم به صورت DVD یا بلو-ری منتشر شود. استودیو Pandemic بعدها دلیل کنسل‌شدن بازی The Dark Knight را اعلام کرد. شرکت EA هنوز نسبت به اعلامیه این استودیو واکنش نشان نداده است. گفتنی است استودیو Pandemic در سال 2010 پس از انتشار بازی The Saboteur توسط شرکت EA تعطیل شد.

فیلم ابرقهرمانی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) در تابستان سال 2008 در سینماهای سراسر جهان اکران شد و توانست به فروش بیش از یک میلیارد دلار دست یابد. این فیلم توانست برنده دو جایزه اسکار (بهترین بازیگر مکمل و تدوین صدا) در سال 2009 شود.