تعدادی از کاربران گوگل، هم‌اکنون می‌توانند نتایج جستجو خود را به شیوه بسیار متفاوتی ببینند. غول موتور جستجو اعلام کرد که دسترسی به Search Labs را برای برخی کاربران خود ارائه کرده است. با توجه به اینکه در حال حاضر از طریق لیست‌انتظار می‌توان به Search Labs دسترسی داشت، هنوز مشخص نیست که گوگل قصد دارد تا چه زمانی آن را در دسترس تمام کاربران قرار دهد.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های Search Labs که Search Generative Experience نام دارد، یک خلاصه ایجاد شده توسط هوش مصنوعی براساس نتایج جستجو کاربران به آن‌ها ارائه می‌کند. با وجود این قابلیت، گوگل به جای اینکه فقط چندین لینک مختلف مانند ویکیپدیا را به شما ارائه کند، چند پاراگراف اطلاعات به همراه چند لینک برای مطالعه بیشتر پیشنهاد خواهد کرد.

تغییر بزرگ موتور جستجو گوگل با هوش مصنوعی

Google SGE که اوایل ماه جاری میلادی در رویداد گوگل I/O 2023 معرفی شد، هوش مصنوعی مولد را مستقیماً به جستجوی گو‌گل اضافه می‌کند. غول موتور جستجو در زمان معرفی گفته بود که این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات موردنظر خود را با سرعت بیشتری پیدا کنند.

SGE همچنین می‌تواند بزرگ‌ترین تغییر در تاریخ موتور جستجوی گوگل باید که نحوه جستجو افراد و همچنین مواردی که آن‌ها جستجو می‌کنند را کاملاً بهبود خواهد داد. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه، ویژگی گوگل صنعت سئو را نیز متحول خواهد کرد، زیرا اکنون تمام شرکت‌ها و وب‌سایت‌ها تلاش خواهند کرد تا در خلاصه هوش مصنوعی این موتور جستجو قرار بگیرند، نه در لینک‌هایی که اکنون در زیر خلاصه قرار داده می‌شوند.

Search Labs گوگل علاوه بر SGE شامل دو ویژگی دیگر نیز می‌شود. Add to Sheets که با وجود آن می‌توانید نتایج جستجوی خود را مستقیماً به یک صفحه گسترده (مانند Google Sheet) اضافه کنید و Code Tips که برای کمک به کاربران در زمینه کدنویسی و برطرف کردن مشکلات آن‌ها طراحی شده است.