ظاهراً جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) نیز در حال کار روی ابزار هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT خود است که می‌تواند برای مشتریان این شرکت، سهام، اوراق قرضه و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را انتخاب کند.

براساس گزارش CNBC، غول حوزه بانکداری در اوایل ماه جاری میلادی، یک درخواست علامت تجاری تحت عنوان «IndexGPT» را برای یک برنامه نرم‌افزاری به دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ارائه کرده است. توضیحات درخواست جی‌پی‌مورگان نشان می‌دهد که این ابزار براساس نیاز مشتریان، در زمینه ارائه داده‌های مالی، ارائه مشاوره‌های سرمایه‌گذاری و تجزیه‌و‌تحلیل و انتخاب اوراق بهادار به آن‌ها کمک می‌کند.

مورگان استنلی هم وارد بازار هوش مصنوعی می‌شود

CNBC در گزارش دیگری گفته که شرکت خدمات مالی مورگان استنلی (Morgan Stanley) نیز در حال برنامه‌ریزی برای معرفی چت‌بات خود است که می‌تواند به سؤالات مشاوران مالی پاسخ دهد.

ابزاری زبان بزرگ هوش مصنوعی و به‌ویژه ChatGPT در سال جاری محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و قیمت سهام شرکت‌هایی مانند انویدیا و مایکروسافت را افزایش داده‌اند. ChatGPT نیز می‌توانید در مورد نحوه سرمایه‌گذاری در دوران رکود یا جنگ بین دلار آمریکا، یوان چین و سایر ارزهای توصیه‌هایی را به کاربران ارائه کند.

اما به گفته تحلیلگران، در زمینه چیزی که «هوارد مارکس»، کارآفرین آمریکایی آن را «تفکر سطح دوم» می‌نامد (توانایی تشخیص اینکه معامله گران دیگر برای یک دارایی خاص چه ارزشی قائل هستند) با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

«دن کمپ»، مدیر ارشد فناوری اطلاعات شرکت سرمایه‌گذاری Morningstar در ماه ژانویه به اینسایدر گفته بود:

«ChatGPT می‌تواند چیزهایی را به شما بگوید که همه می‌دانند اما هنگام تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری کمک بسیار محدودی به شما می‌کند.»

تقریباً در حال حاضر اکثر شرکت‌های حوزه فناوری به سراغ توسعه مدل‌های هوش مصنوعی خود پیش رفته‌اند و آخرین مورد تیک‌تاک بود که در حال توسعه ابزار Tako است. با این حال، حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این بازار و ارائه پیشنهادهایی برای سرمایه‌گذاری توسط هوش مصنوعی نسبتاً یک موضوع جدید محسوب می‌شود.