واتساپ با ارائه‌ی قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه، سعی دارد از نظر امکانات با همتایان خود رقابت جدی‌تری داشته باشد.
واتساپ یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تماس ویدیویی به شمار می‌رود، اما احتمالاً بسیاری از ما تصور نمی‌کردیم این برنامه امکان اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش با دیگران را ارائه دهد! این قابلیت که در اپلیکیشن‌های دیگری مثل اسکایپ، مایکروسافت تیمز و زوم منطقی به‌ نظر می‌رسد، اکنون به واتساپ هم اضافه شده و درحال‌حاضر برای برخی از کاربران نسخه‌ی بتای این برنامه دردسترس است.

براساس اعلام WABetainfo، واتساپ اکنون قابلیتی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن هنگام تماس‌های ویدیویی می‌توانید نمایشگر دستگاه را با دیگران به‌ اشتراک بگذارید. با انجام این کار، درخواستی برای شروع ضبط یا پخش به کاربر نمایش داده می‌شود و پس‌ از تأیید، می‌توان صفحه نمایش را با دیگران به‌ اشتراک گذاشت.
اضافه شدن قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه یعنی واتساپ به هر چیزی که روی نمایشگر دستگاه شما قابل مشاهده باشد، دسترسی خواهد داشت که ازجمله می‌توان به اطلاعاتی مثل رمز عبور، جزئیات پرداخت‌ها، عکس‌ها، پیام‌ها و صداهایی که هنگام فعال‌بودن این ویژگی پخش می‌شوند، اشاره کرد.

قابلیت اشتراک‌گذاری نمایشگر به نسخه‌ی ۲٫۲۳٫۱۱٫۱۹ بتا واتساپ اضافه شده است. برای فعال کردن این ویژگی باید هنگام تماس ویدیویی با شخص یا گروه موردنظر، روی آیکون جدید در گوشه‌ی سمت‌ راست صفحه ضربه بزنید.