مایکروسافت در رویداد Inspire از نسخه جدید بینگ چت موسوم به Enterprise رونمایی کرد. این نسخه در واکنش به نگرانی‌ها پیرامون حریم خصوصی، با شدت بیشتری از اطلاعات کسب‌وکارها محافظت کند. از طرف دیگر، کسب‌وکارها برای استفاده از هوش مصنوعی مایکروسافت 365 کوپایلوت باید ماهانه 30 دلار هزینه بپردازند. همچنین کاربران از این پس می‌توانند از مایکروسافت 365 کوپایلوت در حین تماس‌ها و چت‌های متنی سرویس مایکروسافت تیمز هم استفاده کنند.

مایکروسافت امروز از نسخه جدیدی از چت‌بات هوش مصنوعی خود با نام Bing Chat Enterprise پرده برداشت که روی محافظت از داده‌های کسب‌وکارها تمرکز دارد. این نسخه از امروز به‌صورت پیش‌نمایش عرضه می‌شود و از طریق طرح‌های مایکروسافت 365 بدون هیچ هزینه اضافه‌ای در دسترس قرار می‌گیرد. این چت‌بات در هر جایی که نسخه معمولی بینگ چت در آن حضور داشته است، ازجمله Bing.com و نوار کناری مرورگر اج، در دسترس خواهد بود.

همان‌طور که بسیاری از شرکت‌ها مثل اپل و سامسونگ درباره استفاده کارمندان خود از چت‌بات‌های هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده بودند، مایکروسافت هم این موضوع را پذیرفته است و می‌گوید: «استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی که مخصوص امور تجاری نیستند، به‌صورت ناخواسته داده‌های حساس کسب‌وکارها را در معرض ریسک قرار می‌دهد.»

در نتیجه، بینگ چت Enterprise برای رفع این مشکل ساخته شده است. این ابزار اطلاعات چت را ذخیره و از آن برای آموزش مدل‌های مایکروسافت استفاده نمی‌کند. غول ردموند در نظر دارد که بعداً این سرویس را در طرحی خارج از مایکروسافت 365، با هزینه ماهانه 5 دلار هم در دسترس شرکت‌ها قرار دهد. این چت‌بات از نظر قابلیت‌ها تفاوت خاصی با نسخه معمولی بینگ چت ندارد.

مایکروسافت 365 کوپایلوت قیمت بالایی دارد
مایکروسافت می‌گوید کسب‌وکارها برای استفاده از مایکروسافت 365 کوپایلوت باید ماهانه 30 دلار هزینه بپردازند. این هزینه اضافه نسبت به هزینه فعلی سرویس مایکروسافت 365 E3 که شامل دسترسی به اپ‌های آفیس، تیمز، SharePoint، وان‌درایو و چند ابزار دیگر می‌شود، افزایش قابل توجهی به حساب می‌آید.

این هزینه اضافه برای مایکروسافت 365 بیزنس استاندارد حتی از این هم عجیب‌تر می‌شود، چرا که قیمت خود این سرویس ماهانه تنها 12.50 دلار است. مایکروسافت می‌گوید حدود 600 مشتری تجاری در طول چند ماه اخیر مشغول آزمایش نسخه اولیه این سرویس بوده‌اند. ولی این غول دنیای فناوری هنوز تاریخ عرضه رسمی مایکروسافت 365 کوپایلوت را اعلام نکرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که کاربران سرویس مایکروسافت تیمز هم می‌توانند در حین تماس‌ها و چت‌های متنی از مایکروسافت 365 کوپایلوت استفاده کنند. استفاده از کوپایلوت در تماس‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا خلاصه آنی گفت‌وگوها و نکات مهم ازجمله تاریخ‌ها و نام‌ها را دریافت کنند.

این قابلیت در زمینه چت‌های متنی هم به کاربران کمک خواهد کرد تا بتوانند نکات مهم پیام‌ها را استخراج کنند. این قضیه به‌خصوص به درد کارمندانی می‌خورد که در کشورهای مختلف با منطقه‌های زمانی گوناگون کار می‌کنند و ممکن است در زمان بحث‌ها حضور نداشته باشند. در نتیجه، می‌توانند نکات مهم بحث‌ها را به‌سرعت دریافت کنند.